Анотація
Сучасні дослідники розглядають тревелог як мета жанр, який синтезує різні утворення та акумулює їх елементи. Більшість науковців розглядають тревелог як художньо-публіцистичний текст. Проте важливе місце у ньому займають науково-документальні факти та образ реального шляху. Тому є необхідність детального аналізу жанрових ознак тревелогу, його тяжіння до публіцистики документальної. Мета статті – визначити репрезентативність жанрових ознак путівника і тревелогу. Увага акцентується на виділенні спільних ознак указаних жанрових одиниць. З’ясовано, що значимими елементами путівника є фактографічність, документальна деталізація та послідовне неперервне відображення шляху, яким рухається мандрівник. Доведено, що у тревелозі також виявляються основні риси путівника – фактографічність та рух означеним шляхом. Пояснено, що крім ознак путівника для тревелогу також обов’язковими є публіцистичне відображення дійсності та авторська присутність. Ці ознаки й указують на відмінність досліджуваних жанрів.
Посилання
1. Aleksandrov, O. (2015), “Travel essay: «memory of the genre». The first article. At the intersection of mass communication types”, Dialoh: Media-studii: Zbirnyk naukovykh prats, iss. 20, pp. 8–35.
2. Bidun, A. (2013), «Guide as a genre of reference literature at the domestic book market»,Kolo. Knyhoznavchyi chasopys,no. 5.
3. Varykasha, M. (2010), «Non-fiction literature: between fact and fiction», Aktualni problem slovianskoi filolohii, iss. ХХІІІ, part. 3, pp. 28–38.
4. Kidruk, M. (2010), Liubov i pirani [Love and Piranhas], Nora-Druk, Kiev, Ukraine.
5. Maiha, A. (2014), «Literary Travellor: Genre Specifics», Filolohiia i nauka, no. 3 (37), pp. 254–259.
6. Poliezhaiev, Yu. (2012), «The origins of travel-journalism in Ukraine: travel literature», Sotsialni komunikatsii, no. 4 (12), pp. 109–113.
7. Poliezhaiev, Yu. and Zoska, Ya. (2014),»Travel journalism: social and ideological dimensions (overview of foreign studies)», Derzhava ta rehiony. Seriia: Humanitarni nauky, no. 4, pp. 103– 105.
8. Rozanova, Yu. N. (2014), «Guide as a genre of tourist discourse: diachronic aspect», Istoricheskaya i sotsialno–obrazovatelnaya mysl, no. 5 (27), pp. 281–285, availableat: http:// cyberleninka.ru/article/n/putevoditel-kak-zhanr-turisticheskogo-diskursa-diahronicheskiyaspekt (access date November 15, 2018).
9. Pecherskaia, T. I. and Konstantinova, N. V. (2016), Russkiy travelog XVIII–XX vekov: marshruty, toposy, zhanry i narrativy [Russian Travelogue of the 18th-20th Centuries: routes, toposes, genres and narratives], monograph, Izd-vo NGPU, Novosibirsk, Russia, available at: http://docplayer.ru/28818284-Russkiy-travelog-xviii-xx-vekov.html (access date November 15, 2018).
10. Rutsinskaya, I. I. (2011), «Guidebook as a kind of reference publication: genre specifics and form of interaction with the reader», Yazyk i kultura, Iss. 14 (148), vol. 2, pp. 78–85, available at: http://bit.ly/2oSgdfv (access date November 15, 2018).
11. Yufereva, O. (2013), «Media-travelogue in the modern print edition: genre origin, specifics, modifications», Visnyk Lvivskoho universytetu, Seria zhurn, iss. 38, pp 235–241.
12. Yufereva, O. (2010), Zhanrovo-rodovyisyntez u poetychnomu shchodennyku ta podorozhi (ukrainska ta rosiiska literatura ХІХ – pochatku ХХ st.) [Genre-genitive synthesis in poetic diary and travel (Ukrainian and Russian literature of the XIX - early XX centuries)], monograph, Zaporizhzhia, Ukraine.
13. Shulgun, M. E. (2011), «The problem of genre and metagenre specifics of travel», Russkaya literatura. Issledovaniya : sbornik nauchnyh trudov, Iss. ХV, pp. 141–159, available at: http:// dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/105465/11-Shulgun.pdf?sequence=1 (access date November 15, 2018).

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.