Українська політична відеореклама: ціннісні домінанти
PDF

Ключові слова

відеореклама
ціннісні домінанти
медіапідтримка
агітація
візуальні образи

Як цитувати

Ткаченко, О., & Слизька, Д. (2018). Українська політична відеореклама: ціннісні домінанти. Образ, 3 (29), 93-104. https://doi.org/10.21272/Obraz.2018.3(29)-93-104

Анотація

У статті на матеріалі політичної відеореклами України в період позачергових виборів 2007 та 2014 рр. визначено динаміку цінностей української політичної відеореклами, простежено трансформацію її ціннісних домінант. У процесі дослідження розглянуто 138 прикладів відеореклами одинадцяти політичних партій та блоків. Проведена робота дала змогу простежити зміни ціннісних пріоритетів. Так, у 2007 р. домінували соціальний порядок і стабільність, соціальна справедливість і турбота про слабших. У 2014 р. на перший план виходить апеляція до національної безпеки. Кількісні показники свідчать про те, що українське суспільство найбільше потребувало захисту в глобальних масштабах – не лише власної родини, а всієї держави. Спостерігається суттєве збільшення апеляцій до миру та і змін у житті. Зникають апеляції до цінностей самоповаги і свободи, натомість з’являються прояви апеляцій до мудрості, соціальної сили та поваги до поглядів і думок інших.

PDF

Посилання

1. Akopova, T. S. (2002), «Political advertising», lecture text, Yaroslavl State University, Yaroslavl, 63 p.

2. Voroshilova, M. B. (2013), «Political creolized text: keys to read», monograph, Ural State Pedagogical University, Yekaterinburg, 194 p.

3. Jiga, T. V. (2003), «Methods and technologies of influence of political advertising (on the example of the election campaign)», Thesis work for Cand. Sc. (Political science.), 23.00.03, Taras Shevchenko National University of Kyiv, Kyiv, 295 p.

4. Jewler, A. J. and Drewniany, B. L. (2003), «Creative strategy in advertising», Translated by Kaptuurevsky, Y. N., Piter, St. Petersburg, 384 p.

5. Ermaganbetova, A. A. and Sisembaeva, G. B. (2015) «The role and significance of symbols in modern advertising», Molodoy uchenyy, no. 22. – pp. 717–721.

6. Karandashev, V. N. «Schwartz method for studying personality values: concept and methodical manual», available at: http://dip-psi.ru/psikhologicheskiye-testy/post/metodika-shshvartsa-po-izucheniyu-tsennostnykh-oriyentatsiy (access November 18, 2018).

7. Kuznetsova, T. V. (2012), «Axiology of social communications», tutorial, Sumy State University Publishing House, Sumy, 300 p.

8. Kuznetsova, T. V. (2013), «To scientific understanding of the axiological function of the mass media», Zhurnalistska osvita na Sumshchyni: nabutky y problemy. Materialy Devyatoyi vseukrayinskoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi [Journalism Education in Sumy Region: acquisitions and problems. Materials of the 9 th All-Ukrainian Scientific and Practical Conference], Sumy, Sumy State University, June 5-6, 2013, pp. 7-11.

9. Kurbatskaya, T. B. and Nurullina, G. M. (2016), « Political advertising: psychological expertise», Print-ekspress, Naberezhnye Chelny, 217 p.

10. Lisnychyy, V. V., Gryshchenko, V. O., Ivanov, V. M. and others (2004), «Contemporary Election PR «, tutorial, Profesional, Kyiv, 384 p.

11. Nazaikin, A. N. (2011), «Effective advertising text in the media», Moscow State University Publishing House, Faculty of Journalism, Lomonosov Moscow State University, Moscow, 480 p.

12. Pesotsky, Y. A. (2003) «Modern advertising. Theory and practice», Feniks, Rostov-onDon, 134 p.

13. Sociological dictionary (2008), ed.-in-chief Osipov, G. V. and Moskvichev, L. N., academic secretary Chernoshtek, O. E., Norma, Moscow, 608 p.

14. Stashchuk, I. P. (2016), «Axiological dimension of commercial advertising», Molodyy vchenyy, pp. 141–144.

15. Stashchuk, I. P. (2015), «Axiological studies of advertising communication in Ukrainian and foreign science: historiographic aspect», Molodyy vchenyy, pp. 224–228.

16. Tkachenko, O. N. and Marochkina, S. S. (2013), «The specifics of the visual execution of the advertising message», Omskiy nauchnyy vestnik, no.1 (115), pp. 212–214.

17. Ulyanovskiy, A. V. (2011), «Mythodesign in advertising», tutorial, Philological faculty of St. Petersburg State University, St. Petersburg, 168 p.

18. Wells, W., Bernett, J. and Moriarti, S. (1999) «Advertising: principles and practice», Translated by Krylov, I. V. and Ulyanovskiy, A. V., Piter, St. Petersburg, 736 p.

19. Schwartz, S. (2008), «Cultural value orientations: the nature and consequences of national differences», Psikhologiya, Zhurnal vysshey shkoly ekonomiki, Vol. 5, no. 2.

20. Yanenko, Y. V. (2013), «Valuable priorities of Ukrainian advertising in the XXI century», Sotsialno-humanitarni aspekty rozvytku suchasnoho suspilstva. Materialy Vseukrayinskoyi naukovoyi konferentsiyi vykladachiv, aspirantiv, spivrobitnykiv ta studentiv fakultetu inozemnoyi filolohiyi ta sotsialnykh komunikatsiy [Socio-humanitarian aspects of the development of modern society. Materials of the All-Ukrainian Scientific Conference for teachers, postgraduates, staff and students of the Faculty of Foreign Philology and Social Communications], Sumy, Sumy State University, April 19-20, part 3, 2013, pp. 116–117.

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.