Анотація
Вступ. Телеграм-канали (ТК) швидко завоювали інформаційний простір незважаючи на низький рівень дотримання журналістських стандартів. Сьогодні в Україні ТК є важливою частиною конструювання реальності, а отже, необхідно шукати, що саме вони вносять в інформаційне поле: способи комунікації, форми подачі інформації, задоволення потреб аудиторії.
Актуальність та мета. Актуальність дослідження обумовлена високою популярністю ТК поряд із втрачанням затребуваності професійними медіа. Метою роботи є спроба визначення причин експансії новинних ТК в інформаційне поле України. Мета реалізована за допомогою дослідження контенту ТК та дослідження уявлень про ТК аудиторії.
Методи дослідження. Виходячи з поставленої мети, проведено моніторингове дослідження. До уваги бралися три групи новинних ТК, які відбиралися за принципом рейтинговості. Загалом проведено моніторинг 12 ТК. Спостереженню підлягали усі матеріали вказаних новинних ТК, опубліковані за одну добу. З метою дослідження уявлень споживачів про ТК проведено 35 структурованих інтерв’ю з мешканцями м. Одеса віком від 18 до 65 років.
Результати. За допомогою моніторингу виявлено три особливості комунікаційної поведінки новинних ТК по відношенню до аудиторії, які можуть пояснювати активне зацікавлення споживачів цим типом комунікаційних засобів: швидкість повідомлень широкого тематичного спектру, високий рівень візуалізації, відсутність пояснення причинно-наслідкових зв’язків між явищами. Означені особливості частково мають підтвердження в ході інтерв’ювання, зокрема більшість респондентів не докладають великих зусиль для аналізу інформації.
Висновки. Відчуття поінформованості в кожен момент часу, відсутність заглибленості в деталі і причинно-наслідкові зв‘язки формують враження обізнаності: такі навички відповідають розвитку інформаційного суспільства, є затребуваними, тримають увагу аудиторії.
Посилання
1. Bondarenko T.(2024) «Communication functionality of Telegram channels for organizing educational events», Intehrovani komunikatsii [Integrated communications], vol.1(17), pp. 70-77;
2. Butyrina M. & Temchenko L. (2023) «Telegram as a medium for promoting Russian disinformation narratives: channels, methods, frames», Communications and Communicative Technologies, Vol. 23. рp. 71-79;
3. Danko-Sliptsova A. (2023) «Features of Telegram as an Internet platform for distributing socially significant information», Ukrainskyi informatsiinyi prostir [Ukrainian information space], Vol 2(12), рp. 275 – 286;
4. Ivanova, O.A. (2009) The Garden of Literature in the Contemporary Magazine Perspective. Media Communications with, for, and about Literature, «Astroprynt», Odesa, 368 р.
5. Luman N. (2010) The reality of mass media, TsVP, Kyiv, 158 р. available at: https://shron1. chtyvo.org.ua/Luman_Niklas/Realnist_mas-media.pdf (accessed 28.01.2025)
6. Melnykova-Kurhanova O. (2021) «Alternative social media: the local dimension», Obraz [Image], Vol.1 (35). pp. 133–141;
7. «News without fakes?» How well do regional Telegram news channels inform Ukrainians? Instytut demokratii im. Pylypa Orlyka [Pylyp Orlyk Institute of Democracy], 15.02.2024. available at: https://idpo.org.ua/reports/5736-novini-bez-fejkiv-naskilki-yakisno-informuyut-ukra%d1%97ncivregionalni-telegram-kanali-novin.html (accessed 15.03.2024)
8. «Tymoshenko and mobilization, Arakhamia and «tutorials» for people’s deputies, or How qualitatively regional media informed readers in January». Instytut demokratii im. Pylypa Orlyka [Pylyp Orlyk Institute of Democracy], 13.02.2024. available at: https://idpo.org.ua/reports/5721- timoshenko-i-mobilizaciya-araxamiya-ta-uchebki-dlya-nardepiv-abo-naskilki-yakisno-regionalnizmi-informuvali-chitachiv-u-sichni.html (accessed 15.03.2024)
9. Tonkikh I. (2023) «Transformation of the functions of Telegram news channels during war», Communications and Communicative Technologies, Vol. 23, рр. 89-98;
10. Tkhorzhevska T. (2023) «The experience of media anthropology in the study of media influence», Obraz [Image], Vol.1 (41). рр. 6–15
11. «Ukrainian media, attitudes and trust in 2023», Detektor media [Media Detector], 01.11.2023 available at: https://detector.media/infospace/article/218819/2023-11-01-ukrainski-mediastavlennya-ta-dovira-u-2023-rotsi/ (accessed 15.03.2024)
12. Kitsa М. (2023) Telegram news channels: overview, audience preferences, specifics of functioning. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika»: zhurnalistyka [Bulletin of the National University “Lviv Polytechnic”: journalism], Vol. 2(6), pp. 66-72;
13. [Image], Nosova B., Moroni C., Boccolini A. . & Spinelli E. (2023) Changes in media landscape: the popularity of telegram and Tiktok. Obraz [Image], Vol.2 (42). рр. 6–16.

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.