Анотація
Вступ. У будь-якому цивілізованому суспільстві медіа та інші засоби масової комунікації формують інформаційну політику, яка своєю чергою визначає реальний стан громадськополітичного, економічного, культурного життя у країні й на окремій території та виступає запобіжником або ж натхненником у розвитку тих чи інших подій.
Актуальність та мета. Журналісти завжди відіграють визначну роль у суспільстві, а найбільше у час громадянських протистоянь, забезпечуючи інформаційний потік та формування громадської думки, впливаючи на соціальні та політичні процеси. Метою наукової розвідки є вивчення та аналіз діяльності й особливостей медіа та контенту в період Революції Гідності.
Методологія дослідження: використано загальнонаукові методи дослідження: дедукції та індукції, метод аналізу та синтезу, порівняння; емпіричні: контент-аналіз та дискурс-аналіз; методи медіааналузу: фрейм-аналіз, моніторинг медіа.
Результати. Використання засобів інформаційно-комунікаційного супроводу та функціонування медіа посідає надзвичайно важливе значення у повсякденному житті, а надто у період революційних змін. Аналіз медіапростору та інформаційно-комунікаційних особливостей періоду Революції Гідності зазнав значних трансформацій. Функціонування соціально-комунікаційного трикутника «інформація – аудиторія – реакція» супроводжувалося емоційно-психологічним супроводом, який мобілізував громадськість. Інформаційно-комунікаційні потоки були як національні так і міжнародні, де міжнародні медіа відігравали значну роль у висвітленні подій для світової спільности.
Висновки. Інформаційний простір у час громадянських протистоянь та заворушень, акцій непокори та народного супротиву, зокрема, в час Революції Гідності, відіграв визначальну роль у формуванні громадської думки, згуртованості населення та підтримці національної ідентичності. Інформаційно-комунікаційні особливості висвітлення подій супроводжуються функціонуванням соціально-комунікаційного трикутника «інформація – аудиторія – реакція», що демонструє консолідацію суспільства.
Посилання
1. Volianiuk, T.A. (2023) “Political consciousness and culture as factors in the formation of the image of the modern Ukrainian state”, Pravo ta derzhavne upravlinnia [Law and state administration], Issue 2, pp. 353–358.
2. Hotsur, O. (2022) “Peculiarities of the functioning of the media market of Ukraine in wartime (February-September 2022)”, available at: http://library.megu.edu.ua:8180/jspui/ bitstream/123456789/4237/1/2022-Osoblivosti_funkcionuvanna_mediarinku_Ukraini_v_um.pdf (accessed: 28 November 2024).
3. Danich, V.M. & Shevchenko, S.M. (2023) “Information space”, Review of Transport Economics and Management, issue 8(24), pp. 120–140. DOI: https://doi.org/10.15802/rtem2022/277626.
4. Yemets, V. & Moroz, A. (2023) “The role of social networks in shaping the image of the state in conditions of full-scale war”, Mediaforum: analytics, forecasts, information management, issue 12, pp. 205–214.
5. Levchenko, I.M. (2022) “Social communication as an important component of the information and communication space”. Socium. Document. Communication, issue 14, pp. 253–265.
6. Matviienkiv, S.M., Shmalenko, Yu.I. & Koltsov, V.M. (2022) “National information space of Ukraine: problems and development prospects”. Current problems of philosophy and sociology, issue 37, pp. 222–227.
7. Verkhovna Rada of Ukraine (2022), On the media: Law of Ukraine of December 13, 2022., Issue 47–50, p. 120. available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2849-20#Text (accessed: 1 November 2024).
8. Savchenko, A.V. & Yarmish, N.M. (2021) “General characteristics of criminal offenses against journalists. Manual for the training course on the safety of journalists”. available at: url: https://www. naiau.kiev.ua/files/naukova-diyalnist/naukovi-laborator/lab_nni1/2023/bezpeka%20zhurnalistiv_ posibnyk_FINAL_Print%20(1).pdf (accessed: 4 January 2025).
9. Shtel’mashenko, A. (2018) “Formation of public opinion in the state.”, Vcheni zapysky TNU imeni V.I. Vernadskoho [Scholarly notes of the V.I. Vernadsky TNU Series: State Administration]. Seriia: Derzhavne upravlinnia, issue 2, pp. 129–134.
10. 5 Kanal. (2013-2014), available at: https://www.5.ua/ukrayina/politychna-sytuatsiia.
11. Financial Times. (2013-2014), available at: https://www.ft.com/global-markets-trends.
12. International New York Times. (2013-2014), available at: https://www.nytimes. com/2024/11/12/nyregion/new-york-city-housing-plans.html.
13. Sky News. (2013-2014), available at: https://www.skynews.com/weather.
14. The Guardian. (2013-2014), available at: https://www.theguardian.com/society/2024/ nov/12/housing-crisis-young-people-uk.
15. The Washington Post. (2013-2014), available at: https://www.washingtonpost.com/ article/2023/11/10/new-policies-debate.

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.