Демонічні образи в сучасній українській рекламі
PDF

Ключові слова

сучасна українська реклама
нижча міфологія
демонічний образ
еволюція рекламного персонажа
національна ідентифікація

Як цитувати

Кравченко, О., Манич, Н., & Фєдотова, Н. (2022). Демонічні образи в сучасній українській рекламі. Образ, 3 (40), 84-93. https://doi.org/10.21272/Obraz.2022.3(40)-84-93

Анотація

Мета статті – дослідити використання демонічних образів у сучасній українській рекламі, окреслити еволюцію рекламних персонажів-представників нижчої міфології відповідно до запитів суспільства на національну самоідентифікацію. Актуальність дослідження полягає у простеженні трансформації в українській рекламі демонічних образів від суто традиційних до гіперболізовано привабливих представників української нації. У статті простежується зміна сприйняття демонічних персонажів від часів ранньої протореклами до сьогодення, а саме: поступове «перекодування» негативного образу демона й побудова його позитивного іміджу, переймання глобалізаційної тенденції в галузі реклами вітчизняними рекламістами, введення традиційних для слов’янського міфологічного світогляду демонів у національний рекламний простір і надання їм невластивих для фольклору образів захисників своєї землі на тлі повномасштабного російського вторгнення в Україну.

PDF

Посилання

1. Hrytsiuta, N. M. (2007), «Aesthetic tendencies of modern advertising creativity (to the problem of using mytho-technologies in advertising creativity)», Visnyk Kharkivskoho Natsionalnoho Universytetu imeni V. N. Karazina [Bulletin of V. N. Karazin Kharkiv National University], no. 766, vol. 51, pp. 148-152.

2. Hrytsiuta, H. M. (2008), «Deceptive advertising as a historical and social phenomenon of violation of professional ethics and public morality», available at: http://journlib.univ.kiev.ua/index. php?act=article&article=2290 (accessed 24 October 2022).

3. Tungate, M. (2007), Adland: A Global History of Advertising, Kogan Page Publishers, London, Philadelphia, 278 р.

4. Klaus, S. (2010), «Monsters in advertising», available at: https://www.researchgate.net/ publication/260290990_Monsters_in_advertising (accessed 25 October 2022).

5. CheeseKhrum from Vesela Korivka (2019), «Satisfy Monster Hunger», available at: https:// www.youtube.com/watch?v=fWMowB_TuZo (accessed 29 October 2022).

6. Foxtrot promo (2021), «The hunt has begun! Be the first to get discounts up to 70%», available at: https://www.youtube.com/watch?v=XNp3H5zwelw (accessed 23 October 2022).

7. Myrhorodska (2021), «Myrhorodskaya Lagidna. Anti-zombie effect», available at: https:// www.mirgorodska.ua/anty-zombi-efect (accessed 25 October 2022).

8. Polpharm Ukraine (2021), «Olidetrim – the power of the sun is in you! Helps support immunity», available at: https://www.youtube.com/watch?v=Y6JtOW9VV4I (accessed 22 October 2022).

9. Family Production (2017), «Vodafone – Unlim 3G», available at: https://www.youtube.com/ watch?v=ZEeUA8oCLFk (accessed 25 October 2022).

10. Murashko, M. (2020), «Visual image of the character in explanatory commercials for the last decade», Aktualni Pytannia Humanitarnykh Nauk [Current Issues of Humanitarian Sciences], no. 29, vol. 5, pp. 156-160.

11. RadioLux (2021), «The idea of the Fairy charges with pleasant prizes», available at: https:// lux.fm/ideya-feya-zaryadzhaye-priyemnimi-prizami_n111349 (accessed 25 October 2022).

12. Neumann, B. (2009), «Towards a Cultural and Historical Imagology. The rhetoric of national character in 18th-century British literature», European Journal of English Studies, vol. 13, no. 3, pp. 275-291.

13. Morshynska (2019), «Voice of water – Morshynska, The Maneken, Onuka, DakhaBrakha & Katya Chilly (Official Music Video)», available at: https://www.youtube.com/watch?v=p4Yb_TMa6wA (accessed 25 October 2022).

14. Аdme.ua (2014), «The people are alive while their traditions are alive», available at: http:// www.adme.ua/creativity/narod-zhiv-poka-zhivy-ego-tradicii-128162/ (accessed 25 October 2022).

15. Khavkina, L. (2010), Modern Ukrainian advertising myth: monograph, Kharkivsjke istorykofilologhichne tovarystvo, Kharkiv, 352 p.

16. Potapenkо, O. I. & Dmytrenkо, M. K. (Ed.) (1997), Glossary of symbols, Red. chasopysu «Narodoznavstvo», Kyiv, 156 p.

17. Magic.privatbank (2015), «Chuhaister», available at: https://magic.privatbank.ua/ua/ (accessed 28 October 2022).

18. 1plus1 (2017), «Olympic «mavericks» Harlan, Rizatdinova and Jima will bring luck to our national team in Finland», available at: https://1plus1.ua/novyny/olimpiyski-mavki-harlanrizatdinova-i-dzhima-prinesut-udachu-nashiy-zbirniy-u-finlyandiyi (accessed 25 October 2022).

19. Samsung Ukraine (2017), «Samsung Galaxy Note8 – extremely easy to do!», available at: https://www.youtube.com/watch?v=KQ_hdCxBrAI&t=1s (accessed 25 October 2022).

20. Yevtukh, V. B. (Ed.) (2012), Ethnicity: an encyclopedic guide, Feniks, Kyiv, 395 р.

21. Hrymych, M. V. (2000), Traditional Worldview and Ethnopsychological Constants of Ukrainians: Cognitive Anthropology, AT «Vipol», Kyiv, 379 р.

22. Buiskykh, Yu. (2017), «The inferior mythology of Ukrainians in the light of the problems of «dual faith» and «folk Christianity», available at: https://shron1.chtyvo.org.ua/Buiskykh_Yuliia/ Nyzhcha_mifolohiia_ukraintsiv_u_svitli_problem_dvoviria_ta_narodnoho_khrystyianstva.pdf?PH PSESSID=mq1oqpc4kna1f6oqg5cavccjq2 (accessed 25 October 2022).

23. Tkachenko, O. (2021), «Why Ukrainians should be aware of the importance of national identity», available at: https://life.pravda.com.ua/columns/2021/02/22/244016/ (accessed 29 October 2022).

24. Tiapkina, N. I. (2006), Demonological vocabulary of the Ukrainian language, PhD diss. (philolog. sci.), Zaporizhzhia National University, Zaporizhzhia, 20 р.

25. Cosmolot Official (2022), «Cosmolot hell: the strong will win!», available at: https://www. youtube.com/watch?v=FP-5jJKaawo (accessed 25 October 2022).

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.