Анотація
Вступ. Процес відбору певного змісту в масмедіа завжди супроводжується доцільним розумовим його сприйняттям та необхідністю застосування відповідних аналітичних індикацій. Масмедії впливають на реальність, але відстеження соціокомунікаційної діяльності засобів масової інформації, те, як сприймає зміст інформації суспільство, і досі є здогадкою. Актуальність дослідження. Відбір конкретного контенту в ЗМІ, за допомогою якого можна прослідкувати за раціональним, інтелектуальним споживанням цього контенту, вимагає використання певних аналітичних маркерів. Мата дослідження – опрацювання основних факторів медіапрактики, в основі яких лежить медіа вплив – обумовлює необхідність виконання таких завдань: виявити фактори взаємодії соціально-комунікативної діяльності; охарактеризувати фактори соціально-комунікативної активності в контексті пізнавальних здібностей масової аудиторії. Методи дослідження. Основою наукового дослідження є аналіз теоретичних досліджень цієї проблеми, які проводили комунікатори, соціологи, філософи та філологи. Методологічною основою наукового дослідження є принципи збору та відбору фактичних та аналітичних матеріалів, емпіричних, порівняльних, узагальнених, класифікаційних методів, а також аналізу й синтезу та порівняльного аналізу. На їх основі запропоновано класифікаційні схеми таких явищ інформаційної діяльності. Результати. Аудиторія не довіряє пропаганді, а довіряє ЗМІ, які є носіями якоїсь конкретної пропаганди. Особливості взаємодії факторів соціальнокомунікаційної діяльності викликає конкретні питання, які вписуються в дискурс проблеми комунікаційного рефлюксу. Медіакритика виявляє маніпулятивні прийоми, властиві ЗМІ, деформацію ЗМІ тощо, але насправді вона не захищає аудиторію чи уяву аудиторії. Але завдяки критиці ЗМІ суспільства стають прозорішими, більш відкритими, що дозволяє сподіватися на точніше спостереження з боку самого суспільства, його дій, перспектив його розвитку.
Посилання
1. Appadurai, A. (1996), Modernity at Large: Cultural Dimensions of Globalization, Minneapolis, 229 p.
2. Holmes, D. (2005), Communication Theory. Media, Technology, Society, London, Thousand Oaks, New Delhi, 272 p.
3. Callon, M. & Latour, B. (1981), Unscrewing the Big Leviathan: How Actors Macro-Structure Reality and How Sociologists Help Them to Do So, 303 p.
4. Aliushyna, N. «Problems of communication effectiveness in the life of a society», NADU pry Prezydentovi Ukrainy [NAPA under the President of Ukraine], PDF.
5. Baudrillard, J. (1999), «Requiem for the mass media: [trans. Fr.]», Poetika i Politiki: Almanah Rossiysko-frantsuzskogo Tsentra Sotsiologii i Filosofii i IS RAN [Poetics and Politics: An Almanac of the Russian-French Center for Sociology and Philosophy and the IAS of the Russian Academy of Sciences], ISO; Alatea, SPb, Moscow, pp. 193–226.
6. Bondarenko, J.S. (2017), An Alternative Press of Modern Germany (Features of Functioning, Editorial Policy, Place in the National Media System), Abstract of the PhD diss. (Sciences of Social Communications), Ivan Franko Lviv National University, 19 p.
7. Wareh, N.V. (2014), Formation of Ethno-cultural Stereotypes in High-Quality British Press: Structural, Functional and Informative Features, Abstract of the PhD dis. (Sciences of Social Communications), O. Gonchar Dnipropetrovsk National University, 20 p.
8. Verbitskyi, P. (2017), «Corporate monopoly on information as a factor of the information strategy of the state», Zbirnyk pracz NDI doshkilnoyi osvity [Compilation of Works of the Research Institute of Preschool Studies], LNBU, Lviv, no. 7 (25), pp. 288–298.
9. Interaction. Wikipedia, available at: https://uk.wikipedia.org/wiki/Interaction.
10. Zelinska, N.V. (1995), «The publicistic nature of Ukrainian scientific prose (attempt of a retrospective review)», Zhurnalistyka [Journalism], Taras Shevchenko National University of Kyiv, no. 2, pp. 230–239.
11. Zolyak, V.V. (2007), «Convergence as a universal discovery of the coincidence of common features», Zbirnyk Prats Naukovo-Doslidnoho Tsentru Periodyky Lvivskoi Naukovoi Biblioteky im. V. Stefanyka [Collection of Works of the Research Center of Periodicals of the V. Stefanyk Lviv Scientific Library], Lviv, no. 15, pp. 139–145.
12. Ivanov, V.F. (2003), Sociology of Mass Communication: a Textbook, Cherkasy State University, Cherkasy, 193 p.
13. Kostenko, N. & Makeev, S. (2014), «Conclusion: To the sociology of mistrust», Society Without Trust, in Golovaki, E., Kostenko, N., Makeyev, S. (Eds.), IS NANU, Kyiv, pp. 319–330.
14. Kostenko, N. (2014), «Media dynamics: trends and deviations», Vectors of Changes in Ukrainian Society, in Vorona, V. M., Shulga, M. O (Eds.), IS NANU, Kyiv, pp. 326–348.
15. Kuznetsova, T.V. (2010), Axiological Models of Mass Media Information: Communicativeconceptual Approach, Abstract of the PhD dis. (soc. sci.), Taras Shevchenko National University of Kyiv, Kuiv, 31 p.
16. Latour, B. (2014), Reassembly of the social: Introduction to Actor-network Theory, Publishing House of the Higher School of Economics, Moscow, 384 p. 17. Luman, N. (2005), «The reality of the media», in Kiliadiushov, O.V. (Ed.), Electronic publication : Center for Humanitarian Technologies, available at: http://gtmarket.ru/laboratory/ basis/3001.
18. McQueil, D. (2010), Theory of Mass Communication, Chronicle, Lviv, 538 pp.
19. McLuhan, M. (2007), Understanding Media: External Extensions of Man, Kuchkovo field, M., 464 p.
20. Maturana, U. (1995), «Biology of cognition», Yazyik i Intelekt [Language and Intellect], Progress, M., pp. 95–142.
21. Mihailin, I.L. (2009), «Information image as a communicative category», Zbirnyk Kharkivskoho istoryko-filolohichnoho tovarystva [Collection of the Kharkiv Historical and Philological Society], New series, vol. 13, рр. 137–150.
22. Popper, C. (1994), An open society and its enemies. T. I. In the captivity of Plato’s charm, Fundamentals, Kyiv, 444 p.
23. Potiatynyk, B. (2004), Media: Keys to Understanding, PAIS, Lviv, 312 p.
24. Pocheptsov, G.G. (2000), Communicative Technologies of the Twentieth Century, Reflbeech; Wackler, Kyiv, 352 p.
25. Reflux. Wikipedia, available at: https://uk.wikipedia.org/wiki/Reflux.
26. Rizun, V.V. (2003), Masses: Texts of Lectures, Taras Shevchenko National University of Kyiv, Kyiv, 116 p.

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.