Анотація
Вступ. Медіаобраз міста зумовлений комплексом чинників медіатизації та широкою мережею медіа, що презентують його. Формується він із урахуванням історії, архітектури, «упізнаваності» за визначними постатями, місцями, брендами, бізнес-стратегіями, комерційною складовою, громадською думкою тощо.
Актуальність та мета. Врахування зазначених складових дає можливість висновувати про магістральну роль засобів масової інформації у житті громади. Аналіз медійного контенту регіональних інформаційних джерел сприяє формуванню уявлення про образ міста, яким воно постає у реципієнтів. У фокус наукового зацікавлення потрапило сумське онлайн-видання «Цукр», чиє інформаційне наповнення викликає інтерес задля встановлення позитивного медіаобразу міста. Мета статті – означити медійний образ міста Суми на прикладі контенту сумського онлайн-видання «Цукр».
Методологія. Для реалізації дослідження використано загальнонаукові методи аналізу та синтезу, систематизації та узагальнення матеріалу, контент-аналізу, залучені окремі аспекти дискурсивної та наративної методології. Дослідження побудоване на принципах об’єктивності та академічної доброчесності.
Результати. Медіа вагомо формують образи різних просторів. За допомогою медіатехнологій та активного процесу диджиталізації творяться іміджі міст, селищ, осередків. Процес медіатизації міського простору дозволяє зосередитися на ключових факторах формування його образу, що є складовими геокультурної та урбаністичної іміджології, серед яких найвизначальнішими є регіональні друковані та онлайн-видання, розвинена система теле- та радіокомунікації, його історична та культурна презентація у медійному середовищі, активні процеси медіаконвергенції. У запропонованій студії обрано фокус-аналіз контенту сумського видання «Цукр», що інформує про події у межах визначеного локусу / регіону / території, є спільним комунікативним простором для сумчан і засобом зворотного зв’язку між ними.
Висновки. Аналіз контенту видання «Цукр» доводить, що онлайн-платформа є одним із найвпливовіших інформаційних засобів міста Суми, що активно генерує образ успішного, економічно стабільного, перспективного, культуроцентричного міста.
Посилання
1. Zmiу, L. (2010), “Modern Media Culture of the Region: Problems of Formation”, Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. N. Karazina [Bulletin of V. N. Karazin Kharkiv National University], Iss. 891, Pp. 100–104.
2. Koliastruk, O. (2008), “Visual documents as special sources of the history of everyday life”, Ukraina XX st.: kultura, ideolohiia, polityka [Ukraine in the 20th Century: Culture, Ideology, Politics], Iss. 12, Pp. 259–264.
3. Matviienkiv, S. (2022), “Regional Media: Defnition of the Concept and Peculiarities of Functioning in the Context of the Russian-Ukrainian War in 2022”, Istorychni, politychni, kulturno-osvitni, relihiini, ekonomichni ta pravovi aspekty : naukova monohrafia [Historical, political, cultural, educational, religious, economic and legal aspects : a scientifc monograph], “Baltija Publishing”, Riga. 1436 p. Pp. 992–999.
4. Matviienkiv, S. (2017), “Regional media as an instrument of local identity formation”, Politychne zhyttia [Political life], Iss. 4, Pp. 83–86.
5. Otrishko, M. A. (2020), “Using cultural and creative industries as a way to revitalise a small town”, Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv [Bulletin of the National Academy of Management Personnel of Culture and Arts], Iss. 3, Pp. 40–45.
6. Otrishko, M., Harkevych, M. (2024), “Media culture as a factor in shaping public opinion in small towns”, Obraz [Image], Iss. 1 (44), Pp. 158–167.
7. Polischuk, Yu. (2017), “The concept of “social consolidation” in the national political science discourse”, Naukovi zapysky IPiEND im. I. F. Kurasa NAN Ukrainy [Scientifc Notes of I.F. Kuras Institute of Political and Economic Studies of the National Academy of Sciences of Ukraine], Iss. 5–6 (91–92), Pp.. 158–171.
8. Rudenko, V. (2023), “Volunteering as a Leading Phenomenon in the Process of Ensuring Social Security in Ukraine: Evolution, Signifcance, Current Status and Issues”, Ekonomika ta suspilstvo [Economy and Society], Iss. 52, available at : fle:///C:/Users/ACER/Downloads/2546-Текст%20статті-2458-1-10-20230727.pdf
9. How Tsukr’s work has changed since 24 February: a blog by Dmytro Tishchenko. Tsukr [Tsukr], 17 August 2022, available at : https://cukr.city/people/2022/cukr-in-war/
10. Avraham, Е. (2000), “Cities and their news media images”, Cities, Vol. 17, Iss. 5, Pр. 363–370.
11. Christmann, G., Singh, A., Stollmann, J., Bernhardt, Ch. (2020), “Visual Communication in Urban Design and Planning: The Impact of Mediatisation(s) on the Construction of Urban Futures”, Urban Planning, Vol. 5, Iss. 2, Рp. 1–9.
12. Hepp, A. (2013), Cultures of mediatization. Cambridge: Polity Press, 180 р.
13. Lynch, K. (1960), The Image of the City. Cambridge MA: MIT Press, 208 р.
14. Yiyang, Qiu. (2022), “How Ofcial Media Can Use Social Media for Urban Marketing (Take the Shenzhen Health Care Commission as an Example)”, ICEDBC, Vol. 225, Рp. 63–71.
15. Qimin, Hu, Ziqi, Li, Yilin, Qiao, Siyuan, Yin. (2023), “Impact of New Media Development on City Image”, Communications in Humanities Research, Vol. 5 (1), Рp. 367–371.

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.