Медіатизація політичного процесу в Україні: кінематографічний аспект

Ключові слова

кінематограф
серіал
«Слуга народу»
медіатизація політики
гарячі та холодні медіа

Як цитувати

ТЕМЧУР, К. (2020). Медіатизація політичного процесу в Україні: кінематографічний аспект. Образ, 2 (34), 108-115. https://doi.org/10.21272/Obraz.2020.2(34)-108-115

Анотація

У статті розглядається роль політичного серіалу у виборчому процесі 2019 року в Україні в контексті посилення медіатизації української та світової політики. Аналізується роль медіа у політичних процесах. Особливу увагу приділено кінематографу як засобу впливу на політичну свідомість глядачів як потенційного електорату. Проводяться паралелі із американськими політичними фільмами та серіалами. Зроблено висновок, що медіатизація політичної сфери в Україні тільки поглибилася, про що свідчить той факт, що лише в Україні сценарій політичного серіалу було втілено у реальність. При цьому, успіх серіалу в українському виборчому процесі є своєрідним свідченням дієвості американської політики «м’якої сили» та широкого використання міфологем у американському кінематографі.

Посилання

1. Anufrienko S.V. Mediatizaciya politiki i politizaciya media. [Mediatization of politics and politicization of media.] Universitetskie chteniya: materialy nauch.-metod. chtenij PGLU. [University readings: materials scientific-method. PSLU readings] Pyatigorsk, 2016. S. 62-66. [in Russian].

2. Artamonova U.Z. Amerikanskij kinematograf kak instrument publichnoj diplomatii SSHA. [American cinema as a tool of US public diplomacy.] Analiz i prognoz. Zhurnal IMEHMO RAN : setevoj zhurnal. [Analysis and forecast. Journal of IMEMO RAN: online journal] 2020. № 2. S. 110-122. DOI 10.20542/afij-2020-2-110-122. [in Russian].

3. Beznosov M.A. «Mediatizaciya» politiki i ee opasnost’ dlya demokratii. [«Mediatization» of politics and its danger to democracy..] Vіsnik Kharkіvs’kogo nacіonal’nogo unіversitetu іm. V. N. Karazіna. [Bulletin of Kharkiv National University IM. V. N. Karazina.] 2010. № 891. S. 32-36. [in Russian].

4. Zhadanova V.V., Shirobokov A.N. Yumor kak sredstvo politicheskogo diskursa: ot medijnoj persony do kandidata v prezidenty. [Humor as a means of political discourse: from a media person to a presidential candidate.] Vestnik RUDN. Seriya: Literaturovedenie, zhurnalistika. [RUDN Bulletin. Series: Literary criticism, journalism.] 2019. №1. S. 109-116. [in Russian].

5. Zhezhko-Braun I.V. Serial «Sluga naroda» kak polittekhnologicheskij scenarij prezidentskoj kampanii Zelenskogo. [Servant of the People series as a political technology scenario for Zelensky’s presidential campaign.] Idei i idealy. [ Ideas and ideals] 2019. T. 11, № 3, ch. 1. S. 94–122. DOI: 10.17212/2075-0862-2019-11.3.1-94-122. [in Russian].

6. Katsuba M. Khudozhnie kino iak zasib formuvannia masovoi politychnoi svidomosti. [Artistic cinema is based on the formulation of mass political evidence.] Politychnyj menedzhment. [Political management.] 2013. № 1-2. S. 136-144. [in Ukrainian].

7. Kostyria I. Mediatyzatsiia polityky ta polityzatsiia ZMI iak tendentsii politychnoho protsesu v Ukraini. [Mediaization of policy and policy of 3MI as a tendency of the political process in Ukraine.] Politychnyj menedzhment. [Political management.] 2013. №1-2. S. 109-118. [in Ukrainian].

8. Maklyuen G.M. Ponimanie media. Vneshnie rasshireniya cheloveka. [Understanding media. External extensions of a person.] Moskva, 2007. 27 s. [in Russian].

9. Oniszczuk Z. (2011). Mediatisation of Politics and Politicisation of the Media. Two Dimensions of the Relationship. Studiów Medioznawczych. 4 (47). 1-15.

10. Pochepcov G.G. Kommunikativnye tekhnologii dvadcatogo veka. [20th century communication technology] M.: «Refl-buK», K.: «VakleR», 1999. 352 s. [in Russian].

11. Prozhiko G.S. Koncepciya real’nosti v ehkrannom dokumente. [Reality concept in onscreen document.] M.: VGIK, 2004. 454 s. [in Russian].

12. Riven’ doviry do suspil’nykh instytutiv ta elektoral’ni oriientatsii hromadian Ukrainy (27 bereznia 2019). [Donate to the suspicious institutes and electoral organizations of the citizens of Ukraine.] URL: https://razumkov.org.ua/napriamky/sotsiologichni-doslidzhennia/ riven-doviry-do-suspilnykh-instytutiv-ta-elektoralni-oriientatsii-gromadian-ukrainy-2 (data zvernennia 23.04.2021 roku). [in Ukrainian].

13. Smirnov S. D. Psikhologiya obraza: problema aktivnosti psikhicheskogo otrazheniya. [The psychology of the image: the problem of the activity of mental reflection] M. : Izdatel’stvo moskovskogo universiteta, 1985. 232 s. [in Russian].

14. Gabler N. The World Still Watches America. New York Times, 09.01.2003. Available at: https://www.nytimes.com/2003/01/09/opinion/the-world-still-watches-america.html (accessed 23.01.2020).

15. Nye J. Bound to Lead: The Changing Nature of American Power. New York, Basic Books, 1990. 336 p.

16. Nye J. Public Diplomacy and Soft Power. The Annals of the American Academy of Political and Social Science, 2008, vol. 616, pp. 94-109. DOI: 10.1177/0002716207311699

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.