Реклама як засіб маніпулятивного впливу на споживача: мовностилістичний аспект
PDF

Ключові слова

засоби виразності
маніпулятивний вплив
рекламний текст
телевізійна реклама

Як цитувати

Лівіцька, О. (2019). Реклама як засіб маніпулятивного впливу на споживача: мовностилістичний аспект. Образ, 3 (32), 64-69. https://doi.org/10.21272/Obraz.2019.3(32)-64-69

Анотація

У статті розглядаються мова та стиль написання рекламних текстів у сучасному телеефірі з точки зору їх здатності здійснювати маніпулятивний вплив на споживача. Об’єктом дослідження було обрано телевізійні реклами на провідних українських каналах (1+1, Україна, Інтер, Новий канал, ICTV). Доведено, що за рахунок засобів виразності копірайтери надають рекламованому товару позитивної оцінки. Разом з тим, йде мова про певний маніпулятивний влив на покупця, який виражається у образних засобах, що створюють ефект унікальності товару чи послуги, підкреслюють певну особливість тих чи тих рекламованих об’єктів, забезпечують оригінальне звучання, що сприяє кращому запам’ятовуванню рекламного тексту. Маніпуляція є непомітною, що формує довіру до товару, стимулює адресата придбати товар.

PDF

Посилання

1. Halych, O., Nazarets, V. and Vasyliev Ye. (2006) Literary theory: a textbook. 3rd edition / ed. by O. Galich. Kyiv: Lybid, 488 p. [in Ukrainian].

2. Holiadkyn, N. A. and Polukarov, V. L. (1994) Advertising management: television and radio broadcasting. Moscow: VLADOS, 67 p. [in Ukrainian].

3. Zirka, V. V. (2004) Manipulative games in advertising: linguistic aspect: monograph. Dnipro: DNU, 291 p. [in Russian].

4. Ivanova, V. F. (2011) Fundamentals of advertising and public relations: a textbook / ed. by V. F. Ivanova, V. V. Rizun. Kyiv: Publishing and Printing Center «Kyiv University», 431 p. [in Ukrainian].

5. Magerramov I. A. (2002) About paradox in advertising. Russian speech, No. 2, pp. 59–63. [in Russian].

6. About Advertising: Law of Ukraine since 1996. No. 39. Art. 181 [in Ukrainian].

7. Tarasov, E. F. (1984) Psychological features of the language of advertising. Psycholinguistic problems of mass communication. Moscow, 1984. pp. 80–96. [in Russian].

8. Titts, S., Koen, L. and Masson, D. (2008) The language of organizations. Interpretation of events and creation of values. Kharkov: Humanitarian Center, 332 p. [in Russian].

9. Tsyhankova Z. M. Lexical and semantic features of reproduction of advertising text, available at: http://www.rusnauka.com/32_DWS_2008/Philologia/36435.doc.htm (accessed 4 August 2019) [in Ukrainian].

10. Goddard A. The Language of Advertising. London, 2015. 144 p.

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.