Анотація
У статті аналізується телевізійне шоу «Енеїда». Мета дослідження – продемонструвати роль програми у популяризації української культури. Актуальність дослідження зумовлена зменшенням державних видатків на її розвиток та невеликою кількістю програм на таку тематику на українському телебаченні. Способи популяризації української культури у програмі: приготування маловідомих національних страв (які походять із певного регіону країни та які полюбляли відомі письменники); цитування уривків з твору письменників; повідомлення цікавих та невідомих фактів про життя та творчість класиків літератури. Кожен випуск має однакову структуру, що дозволяє поєднати розповідь про літературу із приготуванням страв національної кухні. Таким чином, програми змішаної тематики мають виняткове значення для популяризації культури, оскільки залучають аудиторію одразу двох видів шоу.
Посилання
1. «Enei’da»: how to combine cuisine and literature? Available at: http://1tv.com.ua/news/ channel/102029 (Aссessed: Apr 20, 2011) (in Ukrainian).
2. Dolzhenkova I. «Enei’da» is walking the planet. Available at: https://stv.detector.media/ kontent/ekspertna_dumka/eneida_krokue_planetoyu/ (Accessed Apr 20, 2011) (in Ukrainian).
3. Evtukhova T. A. (2012). Vplyv zasobiv masovoi’ informacii’ na formuvannja osobystosti jak kul’turologichna problema [Influence of mass media on the formation of personality as a culturological problem]. Spirituality of personality: methodology, theory and practice. 4 (51). p. 32-37. (in Ukrainian).
4. Kuleshnik (Pishchik) O. (2012). Kul’turno-mystec’ki teleprogramy jak sociokul’turni proekty v suchasnomu ukrai’ns’komu teleprostori [Cultural and artistic TV programs as socio-cultural projects in modern Ukrainian television]. Visnyk of the Lviv University. Series Journaliism. 33. р. 154–160. (in Ukrainian).
5. Lukyanovich P. (2019). Televidenie kak sredstvo transljacii kul’tury. Audiovizual’nye media v uslovijah transformacii socio-kul’turnoj sredy : materialy mezhdunar. nauch.-prakt. konf [Television as a means of broadcasting culture. Audiovisual media in the conditions of the transformation of the sociocultural environment: Proceedings of the International Scientific and Practical Conference (Apr. 5, 2019)]. Minsk: BSU.
6. Nevmerzhytska O. V. (2006). Rozvazhal’ni programy central’nyh kanaliv telebachennja Ukrai’ny jak chynnyk moral’nogo vyhovannja pidlitkiv. Kand. ped. nauk. Dyss. [Entertaining programs of the central channels of television of Ukraine as a factor of moral education of adolescents. Cand. ped. sciences diss.]. Kherson, 20 p. (in Ukrainian).
7. Proekt dovgostrokovoi’ strategii’ rozvytku ukrai’ns’koi’ kul’tury – strategija reform [The long-term strategy for the development of Ukrainian culture is a reform strategy]. Available at: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:x4caH7m9iAMJ:195.78.68.75/mcu/ document/244995632/Proekt_dovgostrokovoyi_strategiyi.doc+&cd=4&hl=en&ct=clnk&gl=ua (Accessed: Apr 20, 2011) (in Ukrainian).
8. Revenko A. (2019). Populjarizacija kul’turnogo nasledija v uslovijah globalizacii informacionnogo prostranstva (po materialam turistskih SMK). Dissertacija na soiskanie uchenoj stepeni kandidata filologicheskih nauk. [Popularization of cultural heritage in the conditions of globalization of the information space (based on the materials of tourist media). Cand. of philol. sciences diss]. St. Petersburg, 211 p. (in Russian).
9. Subota E. V. (2010). Stanovlennja ta rozvytok nederzhavnogo telebachennja Harkivshhyny v umovah nezalezhnosti Ukrai’ny: sociokul’turni aspekty. [Formation and the flow of non-state television of the Kharkiv region in the conditions of Ukraine’s independence: socio-cultural aspects. Candidate of Culturology dis.]. Kharkiv, 13 p. (in Ukrainian).
10. Temech N. D. (2005). Ukrai’ns’ke telebachennja i problemy formuvannja duhovnosti molodi. Dys. kand. filol. nauk. [Ukrainian Television and Problems of Youth Spirituality. Cand. of phil. sc. diss.]. Lviv, 21 p. (in Ukrainian).
11. Trachuk T. A. (2012). «Kul’turno-prosvitnyc’ka ta kul’turno-rekreacijna funkcii’ ukrai’ns’kogo telebachennja», Cultural and educational and cultural-recreational functions of Ukrainian television. Scientific notes [«Ostroh Academy» National University]. Series «Culture and Social Communications». vol. 3, pp. 3–11.

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.