Соціальні проблеми в онлайн-виданнях «Українська правда» та «20 хвилин»
PDF

Ключові слова

соціальна проблематика
інтернет-ЗМІ
онлайн-видання
соціальний дискурс

Як цитувати

МЕДИНСЬКА, О., & МЕДИНСЬКИЙ, М. (2019). Соціальні проблеми в онлайн-виданнях «Українська правда» та «20 хвилин». Образ, 1 (30), 25-34. https://doi.org/10.21272/Obraz.2019.1(30)-25-34

Анотація

Мета статті – з’ясувати специфіку й тенденції висвітлення соціальної проблематики в онлайн-виданнях «Українська правда» і «20 хвилин» упродовж 2014–2015 рр. У дослідженні окреслено теоретичні аспекти вивчення соціальних проблем крізь призму інтерпретації поняттєво-термінологічного апарату. Подано різні наукові підходи щодо дефініції поняття «соціальна проблема». Визначено, що конструкціоністський підхід є оптимальним для аналізу окреслених проблем. У науковій розвідці соціальні проблеми інтерпретуються як динамічні соціальні конструкції, які виникають у результаті реагування на соціальні умови. Виокремлено матеріали із соціальним контентом в аналізованих онлайн-виданнях, визначено їх періодичність. Досліджено такі тенденції висвітлення соціальних проблем: залучення громадян до вирішення соціальних питань; драматизація подій; ставлення до героїв матеріалу, як до жертв; навішування «ярликів»; стигматизація соціально незахищених верств населення; міфологізація тем тощо. Провідними проблемно-тематичними векторами матеріалів із соціальним контентом є соціалізація незахищених груп населення, регулювання правових відносин у суспільстві тощо. Визначено жанрові форми медіатекстів, у яких продукуються соціальні проблеми.

PDF

Посилання

1. 20 xvylyn [Elektronnyj resurs]. – Rezhym dostupu: https : //te.20minut.ua/

2. Klymanska, L. D. (2009), Media-imidzh socialnoyi problemy, [Media image of a social problem], Metodologiya, teoriya ta praktyka sociologichnogo analizu suchasnogo suspilstva. Kyiv, iss. 15, pp. 273–279.

3. Korniyenko, M. V. and Malysh, M. M. (2011), Socialni problemy molodi: mediaryzyky ta mediaprofilaktyka, [Social problems of youth: media risks and media prevention], Naukovi zapysky Instytutu zhurnalistyky, Kyiv, vol. 43, pp. 69–99.

4. Lavryk, O. V. (2010), Socialna problematyka gazetnyx vystupiv : navchalno-metodychnyj posibnyk dlya studentiv zi specialnosti «Zhurnalistyka», [Social issues of newspaper speeches: a methodological manual for students in the specialty «Journalism»], XNU im. V. N. Karazina, Xarkiv, Ukraine, 72 p.

5. Parfanovych, I. I. (2009), Socialna diagnostyka. Kurs lekcij, [Social diagnostics. A Lecture Coursebook], TDPU, Ternopil, Ukraine, 182 p.

6. Semygina, T. V. (2007), Informacijne zabezpechennya socialnoyi sfery : metod. posib. do kursu, [Information provision of the social sphere: methodical manual to the course], Vyd. dim «Kyyevo-Mogylyanska akademiya», Kyiv, Ukraine, 156 p.

7. Tkachenko, O. G. (2010), Socialni problemy na shpaltax gazet – diyevyj chynnyk u procesi vyxovannya osobystosti (na materiali oblasnoyi presy Sumshhyny), [Social problems on the pages of newspapers are an effective factor in the process of educating the individual (on the material of the regional press of Sumy region). Scientific notes of the Institute of Journalism], Naukovi zapysky Instytutu zhurnalistyky, Kyiv, vol. 38, pp. 69–72.

8. Ukrayinska pravda [Elektronnyj resurs]. – Rezhym dostupu: https://www.pravda.com.ua/

9. Frolova, T. Y. (2008), Socyalnaya problematyka, [Social Issues], Problematyka SMY: Ynformacyonnaya povestka dnya : ucheb. posob. dlya stud. vuzov / pod. red. M. V. Shkondyna, G. S. Vыchuba, T. Y. Frolovoj, Aspekt Press, Moskva, pp. 98–142.

10. Shenderovskyj, K. C. (2012), Mediakomunikaciyi ta socialni problemy : zbirka navch.- metod. mater. i nauk. statej u trox chast, [Media communication and social issues: Compilation of educational methodological materials and scientific articles in three parts], Chastyna persha, Kyiv, Ukraine, 288 p.

11. Shenderovskyj, K. S. (2011), Peredumovy instytualizaciyi socialno znachymyx media, [Prerequisites for the institutionalization of socially significant media], Uchenыe zapysky Tavrycheskogo nacyonalnogo unyversyteta ym. V. Y. Vernadskogo. Ser. «Fylologyya. Socyalnыe kommunykacyy», vol. 24 (63), no. 4, part 1, pp. 121–134.

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.