Анотація
Стаття торкається проблеми розкриття в контенті інтернет-видань чинників дифузії інновацій (на прикладі українських інновацій у сфері медицини). В основі дослідження – теорія дифузії інновацій Е. Роджерса, відповідно до якої на рішення людини про засвоєння інновації впливають такі чинники: доступність для спостереження, відносна перевага, сумісність, складність, можливість спробувати. З’ясовано, що потенційний рівень ефективності публікацій українських інтернет-видань про інновації у сфері медицини переважно низький. Найбільш докладне висвітлення чинників дифузії характерне для оригінальних авторських публікацій, яких у вибірці нараховано лише близько 30 %. У матеріалах, запозичених повністю або видозмінених (70 %), як правило, розкрито менше позицій і наявні викривлення інформації першоджерел.
Посилання
1. Bauer, M. W. (2005). Public perceptions and mass media in the biotechnology controversy. International Journal of Public Opinion Research, 17(1), 5–22.
2. Cain, M., & Mittman, R. (2002). Diffusion of innovation in health care.
3. Condit, C. M., Ofulue, N., & Sheedy, K. M. (1998). Determinism and mass-media portrayals of genetics. The American Journal of Human Genetics, 62(4), 979–984.
4. Darley, J. M., & Beniger, J. R. (1981). Diffusion of energy-conserving innovations. Journal of Social Issues, 37(2), 150–171.
5. Haran, J., McNeil, M., O’Riordan, K., & Kitzinger, J. (2007). Human cloning in the media: From science fiction to science practice. Routledge.
6. Marks, L. A., Kalaitzandonakes, N., Wilkins, L., & Zakharova, L. (2007). Mass media framing of biotechnology news. Public understanding of science, 16(2), 183–203.
7. Murphy, E. (2004). Diffusion of innovations: Family planning in developing countries. Journal of Health Communication, 9(S1), 123–129.
8. Myers, D. J. (2000). The diffusion of collective violence: Infectiousness, susceptibility, and mass media networks. American Journal of Sociology, 106(1), 173–208.
9. Nelkin, D. (1996). An uneasy relationship: the tensions between medicine and the media. Lancet (London, England), 347(9015), 1600–1603.
10. Rogers, E. M. (2010). Diffusion of innovations. Simon and Schuster.
11. Solans-Domènech, M., Millaret, M., Radó-Trilla, N., Caro-Mendivelso, J., Carrion, C., Permanyer-Miralda, G., & Pons, J. M. V. (2017). Exhaustivity and critical tone of the news in print media reporting medical innovations. Gaceta sanitaria, available at: https://www.sciencedirect. com/science/article/pii/S0213911117302613?via%3Dihub (access February 21, 2019).
12. Tellefsen, T., & Takada, H. (1999). The relationship between mass media availability and the multicountry diffusion of consumer products. Journal of International Marketing, 7(1), 77–96.
13. Valente, T. W. (1996). Mass-media-generated interpersonal communication as sources of information about family planning. Journal of health communication, 1(3), 247–266.

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.