Висвітлення інновацій в інтернет-виданнях: змістові чинники впливу на дифузію
PDF

Ключові слова

інтернет-медіа
мас-медіа
дифузія інновацій
медицина

Як цитувати

Зайцева, С. (2019). Висвітлення інновацій в інтернет-виданнях: змістові чинники впливу на дифузію. Образ, 1 (30), 61-69. https://doi.org/10.21272/Obraz.2019.1(30)-61-69

Анотація

Стаття торкається проблеми розкриття в контенті інтернет-видань чинників дифузії інновацій (на прикладі українських інновацій у сфері медицини). В основі дослідження – теорія дифузії інновацій Е. Роджерса, відповідно до якої на рішення людини про засвоєння інновації впливають такі чинники: доступність для спостереження, відносна перевага, сумісність, складність, можливість спробувати. З’ясовано, що потенційний рівень ефективності публікацій українських інтернет-видань про інновації у сфері медицини переважно низький. Найбільш докладне висвітлення чинників дифузії характерне для оригінальних авторських публікацій, яких у вибірці нараховано лише близько 30 %. У матеріалах, запозичених повністю або видозмінених (70 %), як правило, розкрито менше позицій і наявні викривлення інформації першоджерел.

PDF

Посилання

1. Bauer, M. W. (2005). Public perceptions and mass media in the biotechnology controversy. International Journal of Public Opinion Research, 17(1), 5–22.

2. Cain, M., & Mittman, R. (2002). Diffusion of innovation in health care.

3. Condit, C. M., Ofulue, N., & Sheedy, K. M. (1998). Determinism and mass-media portrayals of genetics. The American Journal of Human Genetics, 62(4), 979–984.

4. Darley, J. M., & Beniger, J. R. (1981). Diffusion of energy-conserving innovations. Journal of Social Issues, 37(2), 150–171.

5. Haran, J., McNeil, M., O’Riordan, K., & Kitzinger, J. (2007). Human cloning in the media: From science fiction to science practice. Routledge.

6. Marks, L. A., Kalaitzandonakes, N., Wilkins, L., & Zakharova, L. (2007). Mass media framing of biotechnology news. Public understanding of science, 16(2), 183–203.

7. Murphy, E. (2004). Diffusion of innovations: Family planning in developing countries. Journal of Health Communication, 9(S1), 123–129.

8. Myers, D. J. (2000). The diffusion of collective violence: Infectiousness, susceptibility, and mass media networks. American Journal of Sociology, 106(1), 173–208.

9. Nelkin, D. (1996). An uneasy relationship: the tensions between medicine and the media. Lancet (London, England), 347(9015), 1600–1603.

10. Rogers, E. M. (2010). Diffusion of innovations. Simon and Schuster.

11. Solans-Domènech, M., Millaret, M., Radó-Trilla, N., Caro-Mendivelso, J., Carrion, C., Permanyer-Miralda, G., & Pons, J. M. V. (2017). Exhaustivity and critical tone of the news in print media reporting medical innovations. Gaceta sanitaria, available at: https://www.sciencedirect. com/science/article/pii/S0213911117302613?via%3Dihub (access February 21, 2019).

12. Tellefsen, T., & Takada, H. (1999). The relationship between mass media availability and the multicountry diffusion of consumer products. Journal of International Marketing, 7(1), 77–96.

13. Valente, T. W. (1996). Mass-media-generated interpersonal communication as sources of information about family planning. Journal of health communication, 1(3), 247–266.

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.