Навчальний видавничий проект як спосіб формування професійних компетенцій майбутніх журналістів
PDF

Ключові слова

професійна підготовка журналістів
методи навчання
вища журналістська освіта
газетно-журнальне виробництво
видавнича справа та редагування
студентська газета

Як цитувати

Темчур, К. (2019). Навчальний видавничий проект як спосіб формування професійних компетенцій майбутніх журналістів. Образ, 1 (30), 70-78. https://doi.org/10.21272/Obraz.2019.1(30)-70-78

Анотація

У статті на прикладі студентської газети Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара розглянуто механізм виконання навчальних видавничих проектів. Мета дослідження – схарактеризувати професійні навички, які вони формують, та їх методику і технологію. Розглянуто загальну методику та технологію видання студентської газети. Проектна діяльність за умов браку практичної підготовки у сучасній університетській освіті дозволяє сформувати початкові практичні навички. Така діяльність сприяє виробленню навичок написання, редагування, верстання, редакційного менеджменту тощо. Принципи виконання навчальних видавничих проектів є спільними для всіх університетів і тому можуть легко відтворюватися.

PDF

Посилання

1. Boykova I. V., Zubarev A. V. (2015). Studencheskaya gazeta kak forma i produkt formirovaniya kul’tury samostoyatel’noy raboty obuchayushchikhsya uchrezhdeniy SPO. [Student newspaper as a form and a product of the formation of a culture of independent work of students of specialized and vocational education institutions]. Fundamental and applied research: Proceedings of the International Scientific and Practical Conference (June 13, 2015) – sbornik statey Mezhdunarodnoy nauchno-prakticheskoy konferentsii (13 iyunya 2015 g.). Ufa: RIO MTSIUM «OMEGA SAYNS».[in Russian].

2. Vladimirova T. N. (2014). Studencheskaya pressa kak proyavleniye interaktivnoy mediasredy fakul’teta. [Student’s media as a manifestation of the faculty’s interactive media environment]. Zhurnalistskaya praktika, 2 (6), 53–57. [in Russian].

3. Voronova O. А. (2013). Metodicheskoye posobiye k vypusku ezhednevnoy novostnoy gazety/ [Methodical manual for the issue of daily newspapers]. Moskow, F-t zhurn. MGU. [in Russian].

4. Golovin Yu. A. (2016). Aktualizatsiya tekhnologicheskogo komponenta v sovremennom zhurnalistskom obrazovanii. [Actualization of the technological component in modern journalistic education]. Nauchnyye trudy Moskovskogo gumanitarnogo universiteta, 1, 47–54. DOI: 10.17805 / trudy.2016.1.6 [in Russian].

5. Diachenko M. D. (2012). Kontseptualni zasady pidhotovky maibutnikh zhurnalistiv do profesiino-tvorchoi diialnosti. [Conceptual principles of preparing future journalists for professional and creative activity]. Pedahohika i psykholohiia profesiinoi osvity, 4, 9–18. [in Ukrainian].

6. Myasnikova M. A. (2014). Prakticheskaya podgotovka art-zhurnalistov v ramkakh professional’nogo mediaobrazovaniya. [Practical training of art journalists in the framework of professional media education]. Pedagogicheskoye obrazovaniye v Rosii, 12, 117–121. [in Russian].

7. Pechishchev I. M. (2014). «Alma mater»: uspeshnyy opyt sozdaniya universitetskoy gazety. [«Alma mater»: successful experience in creating a university newspaper]. Media, information, communication. 4. Retrieved from: http://mic.org.ru/2013g/4-nomer-2012/145-alma-materuspeshnyj-opyt-sozdaniya-universitetskoj-gazety [in Russian].

8. Sablina T. A. (2017). Rabochaya programma distsipliny (modulya) «Vypusk uchebnoy gazety». [Work program of discipline (module) “Issuing of a training newspaper”]. Krasnodar: “Kuban Social and Economic Institute (KSEI)”. [in Russian].

9. Redaktsionnyye standarty gazety «Zhurnalist». (2017). Editorial Standards of the Journalist. Moskow: F-t zhurn. MGU. [in Russian].

10. Rozanov K.A. (2009). Molodëzhnaya pressa kak sostavlyayushchaya studencheskoy zhizni. [Youth press as a component of student life]. Izvestiya Saratovskogo universiteta. Ser. Filologiya. Zhurnalistika, 2, 81-87. [in Russian].

11. Tarasyuk V. (2013). Rezultatyvnist yakosti tametodolohii navchannia zhurnalistiv kriz pryzmu redaktsii ZMI (na pryakladi Zakarpattia). [The effectiveness of quality and methodology of teaching journalists through the perspective of media editorials (on the example of Transcarpathia)]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu,1 (29), 301–306. [in Ukrainian].

12. Fateeva, I. A. (2007). Mediaobrazovaniye: teoreticheskiye osnovy i praktika realizatsii. [Media education: theoretical foundations and implementation practice]. Chelyabinsk: Chelyab. state Univ. [in Russian].

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.