Анотація
Вступ. У статті розглядаються сутнісні характеристики конвергенції журналістики та піару, основні причини цього процесу, з’ясовуються ключові аспекти взаємодії зазначених видів масової комунікації, принципи медіарилейшнз, окреслено вектори розвитку інтеграції журналістики й PR та її наслідки для обох сфер.
Актуальність і мета. Вивчення різних аспектів взаємодії медіа та паблік рилейшнз є надзвичайно актуальним, оскільки в сучасному медіасередовищі ці комунікативні практики все більше впливають одна на одну. Осмислення наслідків їх конвергенції допомагає визначити нові креативні підходи до стратегій комунікації, адаптувати їх до сучасних реалій. Метою статті є визначення особливостей конвергентних процесів, які останнім часом відбуваються у сфері журналістики та зв’язків із громадськістю.
Методологія. Дослідження проводилося за допомогою аналізу наукових джерел, аналітичного методу, системного підходу при розгляді динаміки та взаємоз’язку на різних рівнях між журналістикою та паблік рилейшнз, порівняльного методу для виявлення їх спільних та відмінних рис, моніторингу медіапростору, що дозволяє з’ясувати вплив певних PR-стратегій та інструментів на журналістські практики; методу теоретичного узагальнення.
Результати. Зазначено основні принципи медіарилейшнз: принцип довіри, достовірності інформації, двостороннього дотримання інтересів, врахування тенденцій розвитку, стилю комунікацій та етичних стандартів. До основних конвергентних процесів журналістики та паблік рилейшнз віднесено: використання схожих інструментів та методів для досягнення цілей, створення спільного контенту, що задовольняє потреби обох сторін, спільне управління інформаційними потоками, поєднання журналістських підходів до створення матеріалів з PR-стратегіями залучення уваги, формування сфери загальної професійної відповідальності, проведення спільних інформаційних кампаній та інших заходів, створення нового формату медіатексту, який поєднує риси журналістського та PR-тексту, використання Інтернету як каналу, засобу та середовища комунікації.
Висновки. Новизна дослідження полягає в отриманні більш чіткого уявлення про гібридизацію різних видів масових комунікацій в умовах цифровізації суспільства. У результаті конвергентних процесів журналістика та паблік рилейшнз стають все більш взаємозалежними, що відкриває нові можливості для створення та поширення інформації. Ця взаємодія веде до трансформації обох сфер, сприяє їх розвитку та підвищує ефективність впливу на аудиторію.
Посилання
1. Kavierina, A.S. (2017), Trust in convergent media in Ukraine, PhD diss. (social sci.), V.N. Karazin Kharkiv National University, Kharkiv, 187 p.
2. Mantulo, M. (2013), “PR text in the modern information space”, Visnyk Ljvivsjkogho Universytetu. Serija: Zhurnalistyka [Bulletin of Lviv University. Series: Journalism], vol. 37, pp. 419–424.
3. Novoselskyi, I. F. (2021), Convergent media in the socio-cultural field of Ukraine: political science aspect, PhD diss. (social sci.), Vasyl Stus Donetsk National University, Vinnytsia, 256 p.
4. Pecheranskyi, I., Zinkina, D. (2019), “Convergent journalism in modern media discourse”. Visnyk Kyjivsjkogho nacionaljnogho universytetu kuljtury i mystectv. Serija: Audiovizualjne mystectvo i vyrobnyctvo [Bulletin of the Kyiv National University of Culture and Arts. Series: Audiovisual art and production], no. 2 (2), pp. 128–136.
5. Tielietov, O.S. (2023), “New information technologies in the conditions of functioning of modern communication tools”, in Materials of the All-Ukrainian Scientific and Practical Internet Conference “Marketing in conditions of digitization of the country’s economy”, Poltava, 23–24 November 2023, PUET, Poltava, pp. 139–141.
6. Tielietova, S.G. (2022), “Convergent processes in the field of journalism, advertising and PR”, in Materials of the International Science-Pract. conference “Ukraine in global globalization processes: culture, economy, society”, Kyiv, 23–24 March 2022, Ed. KNUKiM, Kyiv, part 2, pp. 32–35.
7. Tielietov, O.S., Tielietova, S.G. (2020), “PR and journalism as forms of mass communication in modern globalized society”, in Materials of the International Science-Pract. conference “Ukraine in global globalization processes: culture, economy, society”, Kyiv, 25–26 March 2020, Ed. KNUKiM, Kyiv, part 2, pp. 42–45.
8. Tielietov, O.S., Tielietova, S.G. (2021), “PR as a component of communication activities in public administration”, in Materials of the International Science-Pract. Сonference “Ukraine in global globalization processes: culture, economy, society”, Kyiv, 24–25 March, 2021, Ed. KNUKiM, Kyiv, pp. 134–136.
9. Shevchenko, V.E. (2017), “Convergence as the main feature of modern media”, in Shevchenko, V.E. (Ed.), Crossmedia: content, technologies, perspectives: collective monogr., Kyiv, 2017, pp. 8–17.
10. Bivins, Thomas H. (2023), Mixed Media: Moral Differences in Advertising, Public Relations, and Journalism, 4th edition, Routledge, New York,350 p.
11. Johnston,Jane (2008), Media Relations: Issues and Strategies, Allen & Unwin, Sydney, Australia, 304 p.
12. Supa, Dustin. W. & Zoch Lynn M. (2009), “Maximizing Media Relations Through a Better Understanding of the Public Relations-Journalist Relationship: A Quantitative Analysis of Changes Over the Past 23 years”, Public Relations Journal, no. 3 (4), pp. 1–28.

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.