Анотація
Вступ. Повномасштабне вторгнення росії на територію України призвело до тимчасової окупації сотень українських міст і сіл в Запорізькій області. У вересні 2022 р. росіяни провели так звані референдуми на новоокупованих територіях, намагаючись легитимізувати захоплення суверенної території України. Для просування політики окупації, формування позитивного іміджу серед місцевих жителів і залучення міжнародної підтримки росіяни активно використовують пропаганду та конструюють медіареальність щодо новоокупованих земель. Для цього використовується широкий спектр інструментів, зокрема медіаподії.
Актуальність дослідження. Оскільки медіаподії мають суттєвий вплив на формування громадської думки, вважаємо актуальним аналіз їхньої ролі в конструюванні медіареальності на прикладі тимчасово окупованих територій Запорізької області.
Методологія. Дослідження потребувало використання таких методів: контент-аналізу, аналізу та синтезу, а також систематизаціі. Для досягнення мети були проаналізовані матеріали проросійських Telegram-каналів «Запорожский вестник», «Владимир Рогов», «#ЮгМолодой» за період із червня по вересень 2022 р.
Результати. Було встановлено, що медіаподії застосовуються для конструювання медіареальності, оскільки впливають на формування громадської думки. Було виявлено, що серед медіаподій, використовуваних російськими пропагандистами в Запорізькій області, є флешмоби, виставки, кампанії прибирання, концерти, волонтерські заходи, конкурси талантів й агітація. Аналіз цих медіаподій свідчить про те, що їхня основна мета полягає у формуванні лояльності до росії серед українців на тимчасово окупованих територіях і створення фальшивої легітимності окупації.
Висновки. Ми проаналізували російську медіареальність, створену для впливу на громадян тимчасово окупованих територій. Вважаємо, що розуміння ролі медіаподій у конструюванні медіареальності є додатковим засобом для розуміння медійного середовища на тимчасово окупованих територіях та для майбутньої реінтеграції їхніх жителів.
Посилання
1. Brudnytska, L. (2004), “Symbolism of Advertising Reality as a Modeled Dream”, Kultura narodov Prychernomorya [Culture of the Black Sea Peoples], vol. 2(49), pp. 37–38.
2. But, K. (2023), “Media Reality as a Means of Influencing Public Opinion (on the Example of Temporarily Occupied Territories of Zaporizhzhia Region)”, Derzhava ta rehiony [State and Regions], vol. 3 (55). pp. 17–29.
3. But, K. (2022), “What’s Wrong with Youth Initiatives in Temporarily Occupied Territories”, Mediahramotnist u rehionakh Ukrayiny [Media Literacy in Ukrainian Regions], аvailable at: https://milukraine.net/2022/12/molodizhna-propaganda/ (date of access: October 1, 2023).
4. Heroes and Celebrities in Ukrainian Culture, (1999), Ed. by O. Hrytsenko, UTSKD, Kyiv, 352 p.
5. Ivanova, O., Moyseeva, O., & Steblina, N. (2019), Local Press: A Handbook for Media. How Regional Journalists Work in the Age of New Media and Democracy Crisis : Handbook, Ed. by O. Ivanova, LLC «Businesspoligraf», Kyiv, 232 p., available at: http://surl.li/cbfro (date of access: October 1, 2023).
6. Rivlina, V.M. (2018), “Mediatization of Culture: Terminological Analysis”, Derzhava ta rehiony [State and Regions], vol. 3(35), рр. 22–26.
7. Cherniavska L. Communication Model of the Ukrainian Media Space : extended abstract of dissertation . . . of Doctor of Sciences of Social Communications : 27.00.01. Kyiv, 2020. 39 p. URL: http://surl.li/ltlfn (date of access: 01.10.2023).
8. Boorstin, D.J. (1992), The Image: A Guide to Pseudo-Events in America, Vintage Books, New York, 319 p.
9. Pilkington, E. (2009), “Barack Obama’s Inauguration Speech… Crafted by a 27-Year-Old in Starbucks”, The Guardian, аvailable at: http://surl.li/ltlfx (date of access: October 1, 2023).
10. Rushkoff, D. (1994), Media Virus, Random House Australia, 338 p.

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.