Анотація
Вступ. У статті приділено увагу такому журналістському підходу як «журналістика рішень» на українському медіаринку та способах публікації матеріалів із журналістики рішень у нових медіа. Під час дослідження аналізувались публікації конкретних українських медіа в інстаграмі, їх формат та змістове наповнення поширюваних матеріалів із журналістики рішень в соціальній мережі.
Актуальність і мета. Журналістика рішень спрямована на висвітлення успішних ініціатив і рішень суспільних проблем. Правильний формат подачі в інстаграмі дозволяє краще комунікувати з аудиторією, підвищуючи вплив таких матеріалів і стимулюючи обговорення. Мета статті – визначення особливостей та підходів щодо публікації й просування матеріалів із журналістики рішень через нові медіа.
Методологія. Для вибору медіа, що спеціалізуються на створенні матеріалів із журналістики рішень, проаналізовано запити за ключовими словами в пошуковій системі «Google», а також журналістське фахове видання «Детектор медіа». Щоб запевнитись у правильності вибору, у кожного медіа додатково проаналізовано розділ на сайті «Про нас» щодо власного позиціонування видання редакцією. Таким чином визначено список українських медіа, що створюють матеріали з журналістики рішень. Після цього проаналізовано 50 публікацій у п’яти інстаграм-профілях цих медіа й застосовано метод контент-аналізу для виявлення ключових способів подачі й промоції матеріалів із журналістики рішень на платформі «Інстаграм».
Результати. Матеріали з журналістики рішень здебільшого представлені у форматі мультимедійних каруселей із використанням фото, графічних елементів, тексту. У форматі відеоматеріалів із журналістики рішень в інстаграмі значно менше. Попри те, що якість публікацій в інстаграмі деяких медіа була на високому рівні, відгук аудиторії, а саме вподобання та коментарі, кількісно низькі або відсутні. Спостерігається низька частотність публікацій матеріалів із журналістики рішень в інстаграмі протягом місяця.
Висновки. Мультимедійні можливості інстаграму дозволяють поширювати матеріали з журналістики рішень за допомогою мультимедійних каруселей чи відеоформату. Водночас варто розуміти алгоритми соціальних мереж та способи взаємодії з аудиторією, щоб більше споживачів прочитали чи побачили публікації й відреагували на матеріали. Партнерські інтеграції та опис досвіду впровадження рішень читачів медіа в інстаграмі дозволяють охопити більшу аудиторію медіа при публікації матеріалів із журналістики рішень в інстаграмі, спонукати до обговорення та вподобань дописів із матеріалами журналістики рішень.
Посилання
1. Bodrukhina, T. A., & Manych, N. Ye. (2019), «Media konverhentnist i novi media yak trend suchasnoi zhurnalistyky», Mas-media Ukrainy na zlami epokh: realii ta perspektyvy rozvytku: materialy Vseukr. nauk.-prakt. internet-konf, Starobilsk, Starobilsk : DZ «LNU imeni Tarasa Shevchenka», 2018. P. 133–138.
2. Curry A. L. & Hammonds K. H. (2014), «The Power of Solutions Journalism», Center for Media Engagement, available at: https://mediaengagement.org/research/solutions-journalism/, (accessed 15 September 2024).
3. Divoche.media [@Divoche.media]. (2024), Instagram, available at: https://www.instagram.com/p/C_IiInDtnC2/?img_index=2.
4. Hrechka Info [@gre4ka.info]. (2024), Instagram, available at: https://www.instagram.com/p/DAgqXiUNvjn/?img_index=1.
5. Doslidzhennia. «Mediaspozhyvannia ukraintsiv: tretii rik povnomasshtabnoi viiny». (2024), OPORA – Hromadianska merezha – vybory v Ukraini – Election in Ukraine, available at: https://www.oporaua.org/viyna/doslidzhennya-mediaspozhivannya-ukrayinciv-tretiy-rik-povnomasshtabnoyi-viyni-25292, (accessed 15 September 2024).
6. Ivanova, O. (2023), «Constructiveness of constructive journalism in a conflict-generating social-communication environment», Dialog: media studios, (28), 81–97, available at: https://doi.org/10.18524/2308-3255.2022.28.268489, (accessed 24 September 2024).
7. What is it and why should I care? (2020), Medium, available at: https://thewholestory.solutionsjournalism.org/solutions-journalism-what-is-it-and-why-should-i-care-e5acd0ab5332, (accessed 21 September 2024).
8. Ostapchuk S. S. & Zakomoldina A. Ye. (2022), «Rol sotsialnykh merezh u suchasnomu mediaprostori», available at: https://dspace.nau.edu.ua/handle/NAU/57256, (accessed 18 September 2024).
9. Rubryka [@rubryka]. (2024), Instagram, available at: https://www.instagram.com/p/DADko_ltU3E/?img_index=1
10. Shcho take zhurnalistyka rishen? (2020), Lviv Media Forum, available at: http://solutionjournalism.lvivmediaforum.com/.
11. Shukh, D. S. (2023), «Zhurnalistyka rishen v umovakh viiny u novynakh rehionalnykh telekanaliv «Suspilne Uzhhorod» ta «21 Uzhhorod» (period serpen-zhovten 2023 roku)», available at: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/57260.
12. Slotiuk, T. (2021), «Kontseptsiia modeli solutions journalism: konotatsiia, funktsii, osoblyvosti funktsionuvannia», ISSN 2078-7324, Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia Zhurnalistyka, Vypusk 50. P. 3–12, Visnyk of the Lviv University. Series Journalism, Issue 50. P. 3–12.
13. Varosh [@Varosh .media]. (2024). Instagram, available at: https://www.instagram.com/p/C_TCI7Lo-e7/?img_index=1
14. Zaborona [@zaborona_com]. (2024), Instagram, available at: https://www.instagram.com/p/C-KyNwDCd0j/.
15. Allam, R. (2018), «Constructive Journalism in the Egyptian Context: Roles and Challenges». The American University in Cairo, p.13-14, p.18, available at: http://www.qu.edu.qa/static_file/qu/conference/jmem2017/documents/Construc tive%20Journalism-JMEM2018.pdf.
16. Semen, N. (2021). «Osoblyvosti podachi informatsii pro pandemiiu COVID-19 na Instagram-akauntakh suchasnykh ukrainskykh media (na prykladi profiliv telekanaliv «NTA» ta «Ukraina 24»)», State and Regions. Series: Social Communications, (2(46)), P. 130–135, available at: https://doi.org/10.32840/cpu2219-8741/2021.2(46).19, (accessed 25 September 2024).
17. Semen, N. (2022), «The role of Іnstagram in popularizing journalistic content», Bulletin of Lviv Polytechnic National University: journalism, 1(3), 74–79, available at: https://doi.org/10.23939/sjs2022.01.074, (accessed 29 September 2024).
18. Zhytnikova, A. (2024), «Signs of constructive journalism in the Ukrainian media», Dialog: media studios, (29), 35–44, available at: https://doi.org/10.18524/2308-3255.2023.29.300633, (accessed 29 September 2024).
19. Tonkikh, I. Yu. (2018), «Kryterii yakosti kontentu internet-media», Obrii drukarstva, (1), 209–217, available at: https://doi.org/10.20535/2522-1078.2018.1.132903.

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.