Анотація
У статті розглядається розвиток розважальних шоу в Україні на прикладі кулінарно-літературного шоу «ЕнеЇда». Особливістю програми є поєднання кулінарного шоу із пізнавальним контентом – літературою й історією. Досліджено три сезони випуску програми, з’ясовано культурно-пізнавальної цінності шоу, проаналізовано особливості формату та подачі інформації. Переглянуті випуски дозволяють узагальнити методи й прийоми, які можна сформулювати як «формулу успіху». Структура відображає пізнавальну концепцію програми, що апелює до національної пам’яті та зосереджена на національній тематиці. Нетрадиційне поєднання кулінарії з літературою розглядається як можливість підвищувати пізнавальний та інтелектуальний рівень телебачення, котре останні двадцять років втрачає свої освітні функції, створюючи власні та адаптуючи запозичені формати, демонструючи й пропагуючи аудиторії низький стиль.
Посилання
1. Hrubych K. (2017), Communication technologies of telepresentation of Ukrainian cuisine, PhD diss. (social communic.), Institute of Journalism, Taras Shevchenko National University of Kyiv, 229 p.
2. Hrubych K. (2015), The quality of air broadcasting as an element of the success of cooking TV shows. Style and text [Styl i tekst], Vol. 16. P. 150–156.
3. Dolzhenkova I. «Aeneid» without Aeneas. URL: https://stv.detector.media/kontent/ read/3924/2018-05-17-eneida-bez-eneya (date of application: 08.10.2021).
4. «Aeneid» walks the planet. URL: https://stv.detector.media/telebachennya/read/4330/2018- 11-13-eneida-krokuie-planetoyu (date of application: 15.11.2021).
5. «Aeneid»: how to combine cuisine and literature? UA: Pershyy. URL: https://tv.suspilne.media/ news/channel/102029 (date of application: 08.10.2021).
6. Culinary and literary show «Aeneid». URL: https://www.youtube.com/watch?v=Sx8DvaFuIEw (date of application 08.10.2021).
7. Culinary and literary show «Aeneid». URL: https://www.youtube.com/watch?v=beP181- 8Fa4&list=PLIumsbnlfadh60kv_ANBrbf2cnCEVOcau (дата звернення: 08.10.2021).
8. Ligachova N. L. (2008). «Barbosization» of the whole country. Television criticism [Telekrytyka]. URL: detector.media›kritika›article›2008-08-04-barbosyzatsyya-vsey-strany (date of application: 15.10.2021).
9. Temchur K. (2019). The role of the program «Enei’da» in popularizing Ukrainian culture. Obraz. Vol. 2 (31). P. 54–59.
10. Shestakova, E. (2017), «On the nature and structure of the media text of a culinary show», Stylistics: language, speech and text, Minsk, November 10–11, materials IV International. science and practice Conf. pp. 418–430.

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.