Анотація
Вступ. В українських вищих навчальних закладах, де провадиться підготовка фахівців за спеціальністю «Журналістика», і досі не випрацювані єдині механізми щодо викладання тем, які стосуються дотримання в ЗМІ прав соціально вразливих груп. Проте це питання є вкрай актуальним в системі професійної підготовки майбутніх мас-медійників.
Метою є розробка та висвітлення навчальних практик, що застосовуються на кафедрі журналістики та філології Сумського державного університету під час ознайомлення студентів-журналістів із базовими принципами роботи з інформацією про соціально вразливі групи населення.
Методологія. Базується на системному підході, який дозволяє виявляти практики вивчення медіа, пов’язані з висвітленням прав соціально вразливих груп у засобах масової інформації. На різних стадіях дослідження використані такі методи, як аналіз документальної інформації, систематизація та ін.
Результати. У статті розкрито методологічні прийоми, теоретико-практичні аспекти викладання, основний зміст навчального контенту, що використовується в процесі вивчення окресленої проблематики. Було встановлено, що тема дотримання у ЗМІ прав соціально вразливих груп є затребуваною, цікавить студентів-журналістів. Вони активно впроваджують отримані знання у медіапрактику. Враховуючи важливість проблеми, на кафедрі журналістики та філології СумДУ був запроваджений відповідний курс у межах дисципліни «Професійна етика та медіаправо». Також вищезазначена проблематика розглядається під час вивчення інших практико орієнтованих курсів. Акцентується увага на міжпредметних зв’язках у контексті вивчення тем, що стосуються соціально вразливих груп. Найкращою формою медіаосвітнього процесу в контексті вивчення вищезазначеної теми визначено тренінги, що реалізують принцип практичного журналізму.
Висновки. Формування професійних стандартів, система моральних та етичних цінностей має починатися з перших років підготовки студентів-журналістів. Українські вищі навчальні заклади, які виховують журналістів, не розробили механізми формування засобів масової інформації для вирішення цього питання. Порушена проблема є першим кроком, який надалі розроблятиметься, поглиблюватиметься й іншими закладами вищої освіти, де готують студентів-журналістів.
Посилання
1. Shenderovskyi, K. (2013). Institutionalization Prerequisites of Media Communications in solving social issues. Ukrainske zhurnalistykoznavstvo. Kyiv. Issue 14. P.40–49.
2. Bekeshkina, I., & Pechonchyk, T., & Yavorskyi V. (2017). What Ukrainians know and think of human rights: nationwide research. Kyiv.
3. Bondarenko, O., & Butkevych, M., & Fedorovych, I. (2015). Hate speech in Mass Media: international standard and approaches. Kyiv.
4. Shturkhetskyi, S. (2014). Gender Media Praxis: Study guide for gender equality and nondiscrimination for graduate students. Kyiv.
5. Vyrtosu, I.H., & Azin, V.O., & Bayda, L.Yu., & Hoss, N., & Zhdan,P.M., & Fletcher, A. (2015). Nothing for us without us: manual for inclusive decision-making in mass media. Kyiv: Lenvit.
6. Lavryk, O. V. (2010). Social Issues in Newspapers: study guide for journalist students. Kharkiv: V.N. Karazin KNU.
7. Husak, N., & Dmytryshyna, N., & Dovbakh, H., & Zharuk ,I., & Zinchenko, A., & Matiiash, O., & Nazaruk,V., & Panfilova, O., & Romanova, N. (2011). Formation of tolerant attitude towards children affected by HIV / AIDS: peculiarities of volunteer training. Кyiv: International Charitable Foundation «International HIV/AIDS Alliance in Ukraine».
8. Ponomarov, S. Yu., & Fedorovych, I. Yu. (2014). Prevention and counteraction of discrimination in Ukraine: Manual for state and local authorities. Кyiv: International Organization for Migration in Ukraine.
9. Yelihulashvili, M., & Fedorovych, I., & Ponomarov, S. (2015). Guidelines on Discrimination: Manual. Kyiv.
10. Social work with socially vulnerable categories (groups). Retrieved 1/11/2017, from http://moodle.socosvita.kiev.ua/moodledata/filedir/09/20/0920e3108c21981f344ac5e33b46e7 470dc1ac88

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.