Анотація
Вступ. Останнім часом штучний інтелект (ШІ) стає ключовим чинником трансформації медіа, змінюючи процеси створення, аналізу та поширення новин. Системи ШІ автоматизують рутинні операції, генерують різні типи матеріалів і підсилюють залученість аудиторії, що розширює можливості комунікаційних практик. Досвід США обрано як показовий з огляду на роль американських медіа у формуванні глобальних журналістських стандартів.
Актуальність і мета. Актуальність дослідження полягає у швидкому впровадженні ШІ в редакційні процеси, що змінює діяльність журналістів і взаємодію аудиторії з медіа. Метою статті є систематизація впливу ШІ на роботу американських медіа, оцінка його ролі в оптимізації роботи журналістів і формуванні нових моделей презентації інформації, а також визначення ризиків і обмежень його застосування, включно з контролем якості, дотриманням етичних норм і підтриманням професійних стандартів..
Методологія. Застосовано аналіз наукових публікацій, даних Pew Research Center і Muck Rack, а також кейсів використання ШІ в Associated Press (AP), The Washington Post (WP) і Politico. Використано методи систематизації, порівняльний та контент-аналіз для визначення ключових тенденцій, переваг і ризиків.
Результати. Установлено, що ШІ сприяє автоматизації збору та обробки даних, перевірці фактів і підготовці аналітичних матеріалів, змінюючи характер редакційної діяльності та трансформуючи підходи до взаємодії аудиторії з контентом. Приклади впровадження у Politico, а також експерименти AP і WP свідчать про зростаючу інтеграцію алгоритмічних рішень у роботу редакцій. Водночас їхня ефективність і вплив на якість журналістики потребують подальших досліджень. Опитування журналістів та аудиторії демонструють стримане ставлення до ШІ й підкреслюють важливість людського контролю за кінцевим результатом.
Висновки. Інтеграція ШІ розширює професійні можливості журналістів, створює нові формати контенту та підвищує вимоги до дотримання етичних стандартів. Технології змінюють і практики споживання інформації, відкриваючи нові методи взаємодії аудиторії з медіа.
Посилання
1. Hlazunov, O., Myronenko, V. (2025). The Role of Artificial Intelligence Tools in the Contemporary Mass Media Discourse of Ukraine. Mass Communication in Global and National Dimensions, pp. 14–17. URL: https://doi.org/10.5281/zenodo.15538112
2. Humeniuk, T. (2023). The Use of Artificial Intelligence in the Information Space: Philosophical Aspect. Ukrainian Information Space, (12), pp. 41–54. URL: https://doi.org/10.31866/2616-7948.2(12).2023.291164
3. Sulikovska, O. (2024). The Human as a Benchmark, Authorship, and Fact-Checking: How Ukrainian Media, Organizations, and State Institutions Use AI. Mediamaker. URL: https://mediamaker.me/lyudyna-yak-oriyentyr-avtorstvo-j-faktcheking-yak-ukrayinski-media-organizacziyi-ta-derzhstruktury-vykorystovuyut-shi-8438
4. Kharchenko, S. (2021). Artificial Intelligence and Literary Editing of Media Texts: Bifurcation Points. International Philological Journal, (1), pp. 121–125. URL: https://doi.org/10.31548/philolog14(4).2023.08
5. AP leading with AI. URL: https://www.ap.org/solutions/artificial-intelligence
6. Bauder D. (2023). AP, other news organizations develop standards for use of artificial intelligence in newsrooms. AP. URL: https://apnews.com/article/artificial-intelligence-guidelines-ap-news-532b417395df6a9e2aed57fd63ad416a
7. Brown P., Jaźwińska K. (2025). Journalism Zero: How Platforms and Publishers are Navigating AI. Columbia Journalism Review. URL: https://www.cjr.org/tow_center_reports/journalism-zero-how-platforms-and-publishers-are-navigating-ai.php
8. Caswell D., Fang S. (2024). AI in Journalism Futures. Initial Report. Open Society Foundations. URL: https://www.opensocietyfoundations.org/publications/ai-in-journalism-futures-2024
9. Deck A. (2024). The Washington Post’s first AI strategy editor talks LLMs in the newsroom. Nieman Journalism Lab. URL: https://www.niemanlab.org/2024/03/the-washington-posts-first-ai-strategy-editor-talks-llms-in-the-newsroom/
10. Deck A. (2025). Politico’s recent AI experiments shouldn’t be subject to newsroom editorial standards, its editors testify. Nieman Journalism Lab. URL: https://www.niemanlab.org/2025/08/politicos-recent-ai-experiments-shouldnt-be-subject-to-newsroom-editorial-standards-its-editors-testify
11. Esposito, E. (2022). Artificial Communication: How Algorithms Produce Social Intelligence. The MIT Press. URL: https://direct.mit.edu/books/book/5338/Artificial-CommunicationHow-Algorithms-Produce
12. Financial Times launches first generative AI tool for subscribers (2024). URL: https://aboutus.ft.com/press_release/financial-times-launches-first-generative-ai-tool
13. Lipka M. (2025). Americans largely foresee AI having negative effects on news, journalists. Pew Research Center. URL: https://www.pewresearch.org/short-reads/2025/04/28/americans-largely-foresee-ai-having-negative-effects-on-news-journalists
14. Gottfried J., Mitchell A., Jurkowitz M., Liedke J. (2022). Journalists sense turmoil in their industry amid continued passion for their work. Pew Research Center. URL: https://www.pewresearch.org/journalism/2022/06/14/journalists-sense-turmoil-in-their-industry-amid-continued-passion-for-their-work
15. Londoсo-Proaсo C., Buele J. (2025). Can artificial intelligence replace journalists? A theoretical approach. Frontiers. URL: https://www.frontiersin.org/journals/communication/articles/10.3389/fcomm.2025.1537146/full
16. Meir N. (2023). Introducing 5 AI solutions for local news. AP. URL: https://www.ap.org/the-definitive-source/products-and-services/introducing-5-ai-solutions-for-local-news
17. Munoriyarwa A., de-Lima-Santos M-F. (2025). Generative AI and the Future of News: Examining AI’s Agency, Power, and Authority. Journalism Practice. p. 2177-2188. URL: https://www.tandfonline.com/doi/epdf/10.1080/17512786.2025.2545448?needAccess=true
18. Paybarah A., Morse C. E., Baran J., O'Toole J., Uraizee I. (2024). 2024 election ads on immigration mislead voters. WP. URL: https://www.washingtonpost.com/elections/interactive/2024/republican-campaign-ads-immigration-border-security
19. Simon F.M. Artificial Intelligence in the News: How AI Retools, Rationalizes, and Reshapes Journalism and the Public Arena. Tow Center for Digital Journalism, p. 46. URL: https://towcenter.columbia.edu/sites/towcenter.columbia.edu/files/content/Tow%20Report_Felix-Simon-AI-in-the-News.pdf
20. Simon F.M. (2025). Rationalisation of the news: How AI reshapes and retools the gatekeeping processes of news organisations in the United Kingdom, United States and Germany. New Media & Society. URL: https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/14614448251336423
21. Smarter, Faster Policy Insights – On Demand. PoliticoPro. URL: https://www.politicopro.com/pro-analysis/policy-intelligence-assistant-defense-report
22. The State of Journalism 2025 (2025). Muck Rack. URL: https://muckrack.com/research/the-state-of-journalism
23. The Washington Post launches “Climate Answers”. (2024). WP. URL: https://www.washingtonpost.com/pr/2024/07/09/washington-post-launches-climate-answers
24. The Washington Post Launches “Ask The Post AI,” a New Search Experience. (2024). WP. URL: https://www.washingtonpost.com/pr/2024/11/07/washington-post-launches-ask-post-ai-new-search-experience/
25. The Washington Post’s new AI tool featured in Axios. (2024). WP. URL: https://www.washingtonpost.com/pr/2024/08/20/washington-posts-new-ai-tool-featured-axios

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
