Специфіка функціонування заголовків у регіональних ЗМІ (на прикладі газети «Подолянин»)
PDF

Ключові слова

заголовок
регіональні ЗМІ
типи заголовків
функція

Як цитувати

ЛІВІЦЬКА, О. (2021). Специфіка функціонування заголовків у регіональних ЗМІ (на прикладі газети «Подолянин»). Образ, 3 (37), 52-58. https://doi.org/10.21272/Obraz.2021.3(37)-52-58

Анотація

У статті дефінітивно окреслено поняття «заголовок», а також наголошено на інформативності назв газетних матеріалів. Визначено, що заголовок відіграє особливу роль, оскільки це не просто елемент матеріалу, але й відображення основної ідеї журналістського тексту. Також виявлено функції, які виконують заголовки. Зокрема, на матеріалах регіонального видання «Подолянин» проаналізовано типи та функції заголовків як обов’язкової структурно-композиційної категорії газетного тексту. З’ясовано, що 50 % заголовків у Кам’янець-Подільському виданні «Подолянин» є проблемними та констатуючо-описовими, за допомогою яких регіональні журналісти привертають увагу до важливих проблем Кам’янеччини, підкреслюють необхідність їх подолання та подекуди пропонують шляхи розв’язання.

PDF

Посилання

1. Bakalo, A. (2006), «The title of the print media: advertising slogan», Drukarstvo [Typography], no. 5, pp. 36-39.

2. Zdorovega, V. (2004), Theory and methods of journalistic creativity: a Textbook, 2nd ed., revised. and add., PAIS, Lviv, 268 p.

3. Kochan, I.M. (2008), Linguistic analysis of the text: a Tutorial, 2nd ed., revised. and ext., Znannia, Kyiv, 2008, 423 p.

4. Krasavina, V. (2017), «Expressive headlines in modern online publications», Kultura slova [The culture of the word], Iss. 86, pp.214–221.

5. Mykhailyn, I.L. (2002), Fundamentals of journalism: S textbook, 3rd ed., ext. and improve, CUL, Kyiv, 284 p.

6. Nielsen, J.L. «Usability», Nauka ili ideologiya [Science or ideology], available at: www. webmascon.com (accessed 10 August 2021).

7. Podolianyn, available at: http://podolyanin.com.ua/ (accessed September 2020–September 2021).

8. Modern explanatory dictionary of the Ukrainian language (2006): 65,000 words, in Dr. Philol. Sciences, prof. Dubichynsky, V. (Ed.), Shkola, Kharkiv, 1008 p.

9. Tertychny, A. (2004), The title is the main word, Zhurnalist [Journalist], no. 1, pp. 80-82.

10. Tymoshyk, M. (2006), Book for author, editor, publisher: a Tutorial, 2nd ed., stereotypical, Nasha kultura i nauka, Kyiv, 560 p.

11. Tolkachev, E.V. (1959), Headline in the newspaper. Issuer notes, Iskystvo, Moscow, 62 p.

12. Dor, D. (2003), «On newspaper headlines as relevance optimizers», Journal of Pragmatics, no. 35, pp. 695–721.

13. Ogilvy, D. (1985), Confessions of an Advertising Man. Atheneum, revised edition, available at: https://worldradiohistory.com/BOOKSHELF-ARH/Business/Confesions-of-an-AdvertisingMan-Ogilvy-1963.pdf (accessed 15 August 2021).

14. Westley, B. (1953), News Editing. Houghton Mifflin Company, USA, 433 p.

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.