Анотація
Статтю присвячено проблемам впливу інвестигативного медіатексту на смислові, етикоестетичні, духовні орієнтири реципієнтів. Представлено ефективний інструментарій формотворчості та текстотворчості інвестигейтора. Закцентовано увагу на якісних техніках, що орієнтуються на задоволення потреб і запит різних соціальних верств населення, розповсюдження розслідувальної інформації, її ритм і масштаб та визначаються характером розвитку й функціонуванням тієї чи іншої соціальної системи. Доведено, що зміст інвестигейторних матеріалів формується з урахуванням особливостей та закономірностей психологічного впливу в діапазоні від звичайного інформування до повчання, переконання та навіювання.
Посилання
1. Vladymyrov, V. M. (2002), Pryncypy zhurnalistyky u svitli teoriyi rozuminnya [The principles of journalism in the light of the theory of intelligence], Ukrayinske zhurnalistykoznavstvo, In-t zhurnalistyky, Kyiv, No. 3, pp. 35–41[in Ukrainian].
2. Gordiyenko, T.; Tolokolnikova, K. (2018), Yak staty gidom dlya svogo chytacha: sekrety storitelingu vid zhurnalista The Wall Street Journal [How to Become a Guide for Your Reader: Secrets of Storytelling]. Detektor media. 17 serpnya. Retrieved from: https://detector. media/production/article/140223/2018-08-17-yak-stati-gidom-dlya-svogo-chitacha-sekretistoritelingu-vid-zhur nalista-the-wall-street-journal [in Ukrainian].
3. Kolesnichenko, A. V. (2015), «Dlinnye teksty (longridy) v sovremennoj rossijskoj presse» [«Long Texts (Longreads) in the Modern Russian Press»], Mediaskop, No 1. pp. 171–173. [in Russian].
4. Konstantinov, A.D. (2001), Zhurnalistskoe rassledovanie: istorija metoda i sovremennaja praktika [Journalistic Investigation: History of the Method and Current Practice], Neva, SanktPeterburg, 383 p. [in Russian].
5. Korkonosenko, S. G. (2010), Svoboda lichnosti v massovoj kommunikacii [Freedom of Personality in the Mass Communication], LЕTI, Sankt-Peterburg, 307 p [in Russian].
6. Lubkovych, I.M. (2013), Socialna psyhologiya masovoyi komunikaciyi [Social Psychology of Mass Communities], PAIS, Lviv, 250 p. [in Ukrainian].
7. Moskalenko, A. (1998), Teoriia zhurnalistyky [Theories of Journalism], Kyiv, Ekspresob’iava, 334 p. [in Ukrainian].
8. Murikan, Zh. (2001), Zhurnalistskoe rassledovanie [Journalistic Investigation], Kiev, 74 p. [in Russian].
9. Pulja, V. (2015), «Kak sozdat multimedijnyj longrid?» [«How to Create a Multimedia Longread?»], Zhurnalist, No. 2, pp. 44–45. [in Russian].
10. Rizun, V. V. (2003), Masy [Masses], VPTS «Kyivskyj universytet», Kyiv, 118 p. [in Ukrainian].
11. Sidorov, V. A. (2004), Zhurnalistskij tekst i socialnaya dejstvitelnost: poznanie, otrazhenie, preobrazovanie. Sociologiya zhurnalistiki [Journalistic text and social reality: cognition, reflection, transformation], Aspekt Press, Moskva, pp. 90–109 [in Russian].
12. Shesterkinа, L. P. (2016), Universalnaja zhurnalistika [Universal Journalism], Aspekt Press, Moskva, 480 p. [in Russian].
13. Tertichnyj, A.A. (2002), Zhurnalistskoye rassledovanie [Investigative Journalism], Aspekt Press, Moskva, 384 p. [in Russian].
14. Topal, V. (2015), Mats Vikman: Storiteling – ce yak skladannya konstruktora [Storytelling is Like Assembling a Constructor]. Detektor media. 17 chervnya. Retrieved from https:// ms.detector.media/ mediaprosvita/how_to/mats_vikman_storiteling_tse_yak_skladannya_ konstruktora [in Ukrainian].
15. Uillmen., Dzh. (1998), Zhurnalistskoe rassledovanie. Zhurnalistskie rassledovanija: sovremennye metody i tehnika [Journalistic Investigation. Journalistic Investigations: Modern Strategies and Techniques], Violanta, Moskva, 123 p. [in Russian].
16. Boesman, Jan; Meijer, Irene Costera (2018), « Nothing but the facts? Exploring the discursive space for storytelling and truth-seeking in journalism». Journalism Practice, Vol. 12, No. 8, Р. 997–1007.

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.