Анотація
Метою статті є аналіз зарубіжного досвіду підготовки фахівців у галузі зв’язків із громадськістю у вищій школі, який може бути використаний для вироблення української моделі PRосвіти. Актуальність дослідження обумовлена необхідністю обґрунтування засад зв’язків із громадськістю як наукового та освітнього напрямків в Україні. Розглянуто окремі вагомі аспекти американської, європейської, азійської та арабо-мусульманської моделей PR-освіти. Виділено ключові пункти, що мали б враховуватися під час виробленням власної моделі: культурно-історичний та регіональний контекст, інтегративні та міждисциплінарні засади освітньої моделі, розвиток наукової школи PR, синтез традиційних і інноваційних методів, матеріально-технічне та фінансове забезпечення навчального процесу.
Посилання
1. Afanasyev, I. (2016). “Methodology for training specialists in public relations: Polish experience”, Polihrafiya i vydavnycha sprava [Polygraphy and publishing], vol. 2, pp. 182-190.
2. Berezenko, V. (2013). “Problems of improvement of vocational training of PR specialists”, Informatsiyne suspilstvo [Information society]. vol. 17, pp. 31-35.
3. Vinogradova, S., Melnik, G. (2017). “Media-oriented approach in the training of specialists in public relations in the field of international relations”, Media obrazovaniye [Media Education], №1, pp. 132–148.
4. Korolko, V. (2016). “World experience and Ukrainian «innovations» in the training of public relations specialists”, Aktualni pytannya reformuvannya komunikatsiy orhaniv vlady Ukrayiny z hromadskistyu: (dopovidi mizhnarodnoyi konferentsiyi) [Urgent issues of reforming the communications of the Ukrainian authorities with the public: (reports of the international conference)]; ed. V. Korolko, Kyiv, pp. 10-18.
5. Kuzheleva-Sagan, I. (2007). Features of American PR-education, Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta [Tomsk State University Bulletin], vol. 7 (70), pp. 140-143.
6. Journalism and Social Communication (2016). – available at: http://www.studia.swps.pl/ wroclaw/pierwszego-stopnia/dziennikarstwo.html#opis.
7. Gonçalves, G. (2009). “Strengths and Weaknesses of Public Relations Education in Portugal”, Estudos em Comunicação [Communication Studies], vol. 6, pp. 37-54.
8. L’Etang, J., Pieczka, M. (2006). “Public relations education”, Public Relations. Critical debates and contemporary practice, Lawrence Erlbaum Associates, Londres, pp. 413-446.
9. «Plans and programs of studies», Social communication – course cards (specialization and direction), plan (2014/15), program (2014/15) [Komunikacja społeczna – karty kursów (kierunkowe i specjalnościowe), plan (2014/15), program (2014/15).]. – available at: http:// polonistyka.up.krakow.pl/strefa-studenta/plany-i-programy-studiow.html.
10. Curriculum for journalism and social communication [Program nauczania na kierunku_ dziennikarstwo i komunikacja społeczna]. – available at: http://docplayer.pl/15498127-Programnauczania-na-kierunku-dziennikarstwo-ikomunikacja-spoleczna.html.
11. Taha, M. (2017). Public Relations Education in an Arab/Islamic Context. – available at: http://25qt511nswfi49iayd31ch80-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/papers/ iicedubai2017/IICEDubai2017_34274.pdf
12. Toth E., Aldoory, L. (2018). A First Look: An in-depth analysis of global public relations education. Public relations Curriculum and Instructors from 20 countries. – available at: http:// www.commissionpred.org/wp-content/uploads/2018/03/report4-full.pdf.

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.