Специфіка розвитку подкастингу в 2020–2025 рр.
PDF

Ключові слова

подкастинг
споживання подкастів
медіадіяльність
медіасередовище
реклама

Як цитувати

Булах, Т., & Куликова, О. (2025). Специфіка розвитку подкастингу в 2020–2025 рр. Образ, 2 (48), 45-55. https://doi.org/10.21272/Obraz.2025.2(48)-45-55

Анотація

Вступ. Ефективність подкастингу як інформаційного та маркетингового інструменту значною мірою залежить від урахування подкастерами та рекламістами основних тенденцій його розвитку, що формуються під впливом змін у зовнішньому середовищі та відображають основні потреби суспільства.

Актуальність і мета. Актуальність зумовлена невпинним розвитком інформаційних технологій, платформ, сервісів, що безпосередньо позначається як на смаках та уподобаннях аудиторії, так і на розвитку медіаканалів, подкастингу зокрема – з одного боку, та недостатнім дослідженням означеного питання – з іншого. Метою є вивчення трансформацій подкастингу в період 2020–2025 рр. з урахуванням факторів, що впливали на нього.

Методологія. Застосовано аналіз наукових статей, статистичних даних, опублікованих в авторитетних джерелах та на подкаст-платформах, аналітичних публікацій медіа та офіційних представників Spotify, YouTube, Apple, тощо; методи систематизації даних та узагальнення. 

Результати. Основними факторами, які впливали на розвиток подкастингу в останні роки стали пандемія 2020–2021 рр., котра активізувала подкастерів і слухачів подкастів в цей період; підвищення уваги до коротких відео у суспільстві; збільшення довіри до реклами в подкастах, особливо тієї, що виголошується ведучими, що спостерігається від 2020 р.; розвиток AI, зростаючий інтерес до якого в суспільстві дозволяє прогнозувати подальше активне використання у сфері подкастингу, особливо якщо зважати на той факт, що вже нині існують подкасти, повністю озвучені AI.

Висновки. Визначено п’ять основних змін (факторів) у зовнішньому середовищі, що вплинули на розвиток подкастингу: пандемія; поширення YouTube, TikTok; розвиток платформ для прослуховування подкастів; підвищення довіри до реклами в подкастах; розвиток штучного інтелекту. З’ясовано, що основними змінами у подкастингу в останні роки під впливом зовнішнього середовища є: 1) збільшення кількості подкастів у світі загалом, але зменшення активних подкастів; 2) зростання популярності відеоподкастів; 3) зміни в пріоритетності платформ для прослуховування; 4) зростання інвестицій у рекламу в подкастах; 5) застосування можливостей AI.

PDF

Посилання

1. Andok, M. (2025). Podcast – The Remediation of Radio: A Media Theoretical Framework for Podcast Research. Journal. Media. Vol. 6, Iss. 1. URL.: https://www.mdpi.com/2673-5172/6/1/7 (Accessed: 7.06.2025).

2. AI in Podcasting Market to be Worth USD 26,599.1 Million by 2033 (2024) URL.: https://www.linkedin.com/pulse/ai-podcasting-market-worth-usd-265991-million-2033-markets-us-rvrrc (Accessed: 10.06.2025).

3. Azzuni, H, El Saddik, A. (2025). Voice Cloning: Comprehensive Survey. URL.: https://www.researchgate.net/publication/391369458_Voice_Cloning_Comprehensive_Survey (Accessed: 1.06.2025).

4. Bezbaruah, S., Brahmbhatt, K. (2023). Are Podcast Advertisements Effective? An Emerging Economy Perspective. Journal of International Consumer Marketing. Vol. 35, iss. 2. 215–233. DOI: 10.1080/08961530.2022.2085222.

5. Binder, M. (2020). There are now more than a million podcasts. URL.: https://mashable.com/article/apple-one-million-podcasts-milestone (Accessed: 11.06.2025).

6. Bouvard, P. (2024). YouTube’s Growth As A Podcast Power Player Revealed In Cumulus Media And Signal Hill Insights’ Podcast Download – Spring 2024 Report. URL.: https://www.westwoodone.com/blog/2024/07/08/youtubes-growth-as-a-podcast-power-player-revealed-in-cumulus-media-and-signal-hill-insights-podcast-download-spring-2024-report (Accessed: 10.06.2025).

7. Chan-Olmsted, S., & Wang, R. (2022). Understanding podcast users: Consumption motives and behaviors. New Media & Society, 24(3), 684–704.

8. Gray, C. (2025). Podcast Statistics & Industry Trends 2025: Listens, Gear, & More. URL.: https://www.thepodcasthost.com/listening/podcast-industry-stats/ (Accessed: 10.06.2025).

9. How Andrew Mason Built Descriptʼs to 100 K MMR. (2024). URL.: https://www.starterstory.com/descript-breakdown. (Accessed: 7.06.2025)

10. Johnson, K., McCall, M. (2025). Trust in Pod: Listener Trust of News Content Heard on Different Genre Podcasts // Media and Communication. Vol. 1 URL.: https://www.cogitatiopress.com/mediaandcommunication/article/view/9182/4244 (Accessed: 4.06.2025).

11. Katz, T. (2025). Drop the mic: Celebrating 1 billion monthly podcast users on YouTube. URL.: https://blog.youtube/news-and-events/1-billion-monthly-podcast-users/ (Accessed: 6.06.2025).

12. Kemp, S. (2025). Digital 2025: Global overwiew report/. URL.: https://datareportal.com/reports/digital-2025-global-overview-report (Accessed: 23.06.2025)

13. Kuchta M. (2021). Audio on the Internet: History and Evolution of Podcasts. Innovation Management and Sustainable Economic Development in the Era of Global Pandemic.2021. https://www.researchgate.net/publication/358022724_Audio_on_the_Internet_History_and_Evolution_of_Podcasts (Accessed: 1.06.2025).

14. Lacey, K. (2025). Listening in Good Faith: Cosmopolitan Intimacy and Audio Journalism. Media and Communication. Vol. 13. URL.: https://www.cogitatiopress.com/mediaandcommunication/article/view/9147/4254 (Accessed: 5.06.2025).

15. Mason, A. (2017). Introducing Descript. URL.: https://medium.com/descript/introducing-descript-fa37eb193819 (Accessed: 7.06.2025).

16. MсLean, M., Paterson, K. (2024). Podcast Discovery Stats: How Folks Find Pods, & Why They Listen. URL.: https://www.thepodcasthost.com/business-of-podcasting/podcast-discovery-stats-2024/ (Accessed: 20.05.2025).

17. Moe, M. (2021). Podvertising II: “Just like My Best Friend”–Relationships in Host-read Podcast Advertisements. Journal of Radio and Audio Media. 2021. DOI: 10.1080/19376529.2021.1960840.

18. Oxford Road and Edison Research Publish Landmark White Paper Defining Podcasting for the Future (2025). URL.: https://www.edisonresearch.com/oxford-road-and-edison-research-publish-landmark-white-paper-defining-podcasting-for-the-future/ (Accessed: 7.06.2025).

19. Peterson, K. (2024). Is There a Future for Long-Form Content in a Short-Form World? URL.: https://www.thepodcasthost.com/business-of-podcasting/long-form-content (Accessed: 10.06.2025).

20. Podcast Index. URL.: https://podcastindex.org/stats (Accessed: 7.06.2025).

21. Podcast statistics 2025. URL.: https://podcastatistics.com/ (Accessed: 10.06.2025).

22. Podcast Stats : How many podcasts are there URL.: https://www.listennotes.com/podcast-stats/ (Accessed: 11.06.2025).

23. Spotify Fans Can Better Connect to Creators With New Video Podcasts. (2020). URL.: https://newsroom.spotify.com/2020-07-21/spotify-fans-can-better-connect-to-creators-with-new-video-podcasts//. (Accessed: 11.06.2025).

24. Spotify to trim 6% of workforce in latest tech layoffs. (2023). URL.: https://www.reuters.com/technology/spotify-trim-6-workforce-2023-01-23/ (Accessed: 7.06.2025).

25. Super Listeners 2020. URL.: https://www.edisonresearch.com/super-listeners-2020/ (Accessed: 11.06.2025).

26. 250,000 Video Podcasts and Counting: Creators and Audiences Are Embracing Video Content on Spotify. (2024). URL.: https://newsroom.spotify.com/2024-06-28/250000-video-podcasts-and-counting-creators-and-audiences-are-embracing-video-content-on-spotify/?utm_source=chatgpt.com (Accessed: 1.06.2025).

27. The infinite dial 2024. URL.: https://www.edisonresearch.com/wp-content/uploads/2024/06/Infinite-Dial-2024-Presentation.pdf (Accessed:.

28. Thorpe, V. (2023). Podcasts in pivotal moment as number of new shows drops by 80%/. URL.: https://www.theguardian.com/media/2023/feb/04/podcasts-in-pivotal-moment-as-number-of-new-shows-drops-by-80// (Accessed: 11.06.2025).

29. YouTube is the Preferred Podcast Listening Service. (2024). URL.: https://www.edisonresearch.com/youtube-is-the-preferred-podcast-listening-service/ (Accessed: 11.06.2025).

30. Kyrylova, O. (2022). Podkastyng jak perspektyvnyj naprjam mediadijal'nosti. Medianaratyvy : kolektyvna monografija / M. Butyrina, A. Bahmet'jeva, O. Gudoshnyk. ta in. Dnipro : LIRA. S. 77-89.

31. Lucenko, Je. (2025). Borot'ba za uvagu ta groshi. jaki trendy formuvatymut' medijne ta reklamne seredovyshhe 2025-go – prognoz activate. URL.: https://mediamaker.me/yaki-trendy-formuvatymut-medijne-ta-reklamne-seredovyshhe-2025-go-prognoz-activate-14857 (Accessed: 7.06.2025).

32. Nanovs'ka, V. (2023). Krashhe pobachyty, nizh pochuty. Chomu vydavci rozmishhujut' svoi' podkasty na YouTube. URL.: https://mediamaker.me/krashhe-pobachyty-nizh-pochuty-chomu-vydavczi-rozmishhuyut-svoyi-podkasty-na-youtube-2074/ (Accessed: 11.06.2025).

33. Tarasovs'kyj, Ju. (2025). Spotify vpershe otrymala richnyj prybutok na tli zrostannja pidpysnykiv. URL.: https://forbes.ua/news/spotify-vpershe-otrimav-richniy-pributok-na-tli-zrostannya-pidpisnikiv-04022025-26872 (Accessed: 10.06.2025).

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.