Маскот як інструмент формування іміджу
PDF (Англійська)

Ключові слова

історія реклами
історія PR
характер бренда
маскот
імідж

Як цитувати

Фісенко, Т. (2022). Маскот як інструмент формування іміджу. Образ, 1 (38), 6-19. https://doi.org/10.21272/Obraz.2022.1(38)-6-19

Анотація

Вступ. Завдяки комунікативно-психологічному впливу бренд-персонажа як аудіовізуального елемента рекламне повідомлення має низку переваг у вербальній комунікації. Конкуренція між брендами та організаціями впливає на те, що все більше професіоналів почали використовувати нестандартні підходи та методи для залучення потенційної аудиторії. Велика кількість зарубіжних брендів уже зрозуміли їхню важливість для формування іміджу. Це дозволило розширити межі просування серед потенційної та реальної аудиторії.
Актуальність дослідження зумовлена інформаційною перевантаженістю сучасного рекламного ринку, де фахівці намагаються привернути увагу цільової аудиторії та зацікавити її незвичайними властивостями, характеристиками бренду за допомогою маскотів, тим самим допомагаючи комунікувати зі споживачами. Метою дослідження є виявлення особливостей створення бренд-персонажа.
Методологія. Досягнення цілей статті забезпечується за допомогою методів: аксіоматичного (вивчення та визначення понятійного апарату), аналітичного (вивчення світових тенденцій створення бренд-персонажів), емпіричного (узагальнення практичного досвіду залучення маскота), порівняльного (порівняння практичного досвіду залучення бренд-персонажів у Європі та США).
Результати. Імідж організації складається з багатьох компонентів, які формують образ бренду. Серед усіх елементів меседжу саме маскот може зробити світ образів схожим на реальність, він здатний оживити його. Реклама товарів чи послуг, які не мають символів, має низькі шанси привернути увагу, запам’ятатися споживачам. У рекламному повідомленні сьогодні більше цікавить імідж, ніж товар. Оскільки споживач починає ототожнювати себе вже не з брендом, а з бренд-персонажем, успішне та своєчасне впровадження нових історій чи маскотів може зробити продукт чи послугу більш привабливими для нього.
Висновки. На основі дослідження було виявлено, що створення бренд-персонажа базується на основі певних ознак, які притаманні аудиторії, а також самої компанії. Маскот може не тільки відображати суть та імідж бренду, але й розвивати емпатію до нього. Якщо надати персонажу риси та характеристики, які притаманні цільовій аудиторії, він буде виділятися на тлі конкурентів і покращувати відносини між споживачем і брендом.

PDF (Англійська)

Посилання

1. Aaker, D. (1996), Building Strong Brands, Free Press, NY, 400 p.

2. Avery, J. (2010), Advertising Campaign Planning: Developing an Advertising-Based Marketing Plan, Routledge, London, 328 p.

3. Fennis, B., & Stroebe, W. (2020), The Psychology of Advertising, Routledge, London, 466 p.

4. Rotzoll, K. (1996), Advertising in Contemporary Society: Perspectives toward Understanding, University of Illinois Press, Columbus, 224 p.

5. Haugtvedt, C. (2008), Handbook of Consumer Psychology, Routledge, London, 1296 p.

6. Batra, R., Myers, J., & Aaker, D. (1995), Advertising Management, Prentice Hall, Hoboken, 754 p.

7. Carlson, B., Suter, T., & Brown, T. (2008), «Social versus psychological brand community: The role of psychological sense of brand community», Journal of Business Research, vol. 61 (4), pp. 284–291.

8. «Quaker Oats Company», available at: https://www.britannica.com/topic/Quaker-OatsCompany (accessed 1 February 2022).

9. «Uneeda Business History: the Nabisco Story», available at: https://americanbusinesshistory. org/uneeda-business-history-the-nabisco-story/ (accessed 1 February 2022).

10. «How a little girl grew up to be an icon», available at: https://www.mortonsalt.com/ heritage-era/littlegirl-grew-upto-icon/ (accessed 1 February 2022).

11. «Discover the green giant’s world», available at: https://www.greengiant.eu/our-story/ (accessed 1 February 2022).

12. Ogilvy, D. (1985), Ogilvy on advertising, Vintage Books, New York, 437 p.

13. «How Well Do You Know the Pillsbury Doughboy?», available at: https://www.pillsbury. com/doughboy (accessed 1 February 2022).

14. «Quiky, the Nesquik Bunny», available at: https://blog.retroplanet.com/quiky-thenesquik-bunny/ (accessed 1 February 2022).

15. «Authentic Brand Voice: The Saga of Joe Isuzu», available at: https://www.historyfactory. com/insights/authentic-brand-voice-saga-joe-isuzu/ (accessed 1 February 2022).

16. «Meet Elsie», available at: https://www.bordendairy.com/meet-elsie/ (accessed 1 February 2022).

17. Korchia, M. (1999), «A New typology of brand image», European Advances in Consumer Research, vol. 4, pp. 147–154.

18. «Theoretical aspects of the use of characters in advertising», available at: https:// studbooks.net/1541348/marketing/teoreticheskie_aspekty_ispolzovaniya_personazhey_ reklamnoy_deyatelnosti (accessed 1 February 2022).

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.