Анотація
У статті розглядається феномен дихотомії «традиційні&нові» масмедіа в закордонному та вітчизняному науковому дискурсі. Виокремлюються ознаки, притаманні кожному з аналізованих концептів, їх найважливіші риси та відмінності. Зазначається, що розрізнення ЗМІ за синтетичним критерієм, який поділяє їх, з одного боку, за технологією та інформаційними механізмами/структурами виготовлення та поширення інформації, а з іншого – за періодом виникнення є життєздатним та достатнім для проведення поділу всіх ЗМІ. Тобто в основі поділу лежить цивілізаційний фактор, що сприяв розвитку технічних платформ/інструментів/технологій/ систем виготовлення та поширення масмедійного контенту.
Посилання
1. Pross, H. (1972), Medienforschung: Film, Funk, Presse, Fernsehen, Habel, Darmstadt, 303 p.
2. Burkart, R. (2002), Kommunikationswissenschaft: Grundlagen und Problemfelder, Aufi, Wien, 584 p.
3. Liakhov, O. (2012), Report on the round table held at the initiative of the Public Council under the national Council of Ukraine on Television and Radio Brodcasting, Kyiv, 22 November, available at: http:///www.nrada.dov.ua/2012/22/19 (accessed 08 May 2021 ).
4. Busel V.T. (Ed.), (2005), Large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language, Perun, Kyiv ; Irpin, 1728 p.
5. Practical dictionary of synonyms of the Ukrainian language, (2000),Vyd-vo «Ukrainska knyha», Kyiv, 480 p.
6. Dictionary of synonyms of the English language, available at: https://ru.powerthesaurus. org/traditional_media/synonyms (accessed 04 May 2021 ).
7. McLuhan, M. (1994), Understanding media: The extensions of man, MIT Press, Cambridge, 389 p.
8. Manovich, L. (2002), The Language of New Media, MIT Press, Cambridge, 400 p.
9. Peterson, M. (2008), The Ethnography of Media Production. Anthropology & Mass Communication: Media and Myth in the New Millennium, Berghahn Books, New York, 340 p.
10. Logan, R. (2010), Understanding New Media: Extending Marshall McLuhan, Peter Lang, New York, 389 p.
11. Dictionary, «Old media», available at: https://www.dictionary.com/browse/old-media (accessed 06 May 2021 ).
12. Lawson-Borders, G. (2003), «Integrating new media and old media: Seven observations of convergence as a strategy for best practices in media organizations», International Journal on Media Management, no. 5, pp. 91–99.
13. Chao-Chen, L. (2013), «Convergence of new and old media: new media representation in traditional news», Chinese Journal of Communication, vol. 6:2, pp. 183–201.
14. Schmitz Weiss, A. & Macedo Higgins Joyce, V. (2009), «Compressed dimensions in digital media occupations: Journalists in transformation», Journalism, vol. 10, pp. 587–603.
15. Pavlik, J. (2008), Media in the Digital Age, Columbia University Press, New York, 346 p.
16. Wei, L. & Blanks Hindman, D. (2011), «Does the Digital Divide Matter More? Comparing the Effects of New Media and Old Media Use on the Education-Based Knowledge Gap», Mass Communication and Society, vol. 14:2, pp. 216–235.
17. Johnson, T., Braima, M. & Sothirajah, J. (1996), «Doing the Traditional Media Sidestep: Comparing the Effects of the Internet and Other Nontraditional Media with Traditional Media in the 1996 Presidential Campaign», Journalism & Mass Communication Quarterly, vol. 76, pp. 99–123.
18. Catalan-Matamoros, D. & Pe-afiel-Saiz, C. (2019), «The Use of Traditional Media for Public Communication about Medicines: A Systematic Review of Characteristics and Outcomes», Health Communication, vol. 34:4, pp. 415–423.
19. Shah, M. (2020), «Traditional Media vs. New Media: Which is Beneficia», available at: https://www.techfunnel.com/martech/traditional-media-vs-new-media-beneficial. l. (accessed 02 May 2021).
20. Dimmick, J., Chen, Ya. & Li, Z. (2004), «Competition Between the Internet and Traditional News Media: The Gratification-Opportunities Niche Dimension», Journal of Media Economics, vol. 17:1, pp. 19–33.
21. Althaus, S. & Tewksbury, D. (2000), «Patterns of Internet and Traditional News Media Use in a Networked Community», Political Communication, vol. 17:1, pp. 21–45.
22. Chan, K. &Fang, W. (2007), «Use of the internet and traditional media among young people», Young Consumers, vol. 8:4, pp. 244–256.
23. Odun, O. & Utulu, A. (2016), «Is the New Media Superior to the Traditional Media for Advertising», Asian Journal of Economic Modelling, vol. 4:1, pp. 57–69.
24. Tri, N. & Suryono, J. (2020), «Traditional and Digital Media; Cultural Communication Mix in Sekaten Tradition», Proceedings of the International Conference on Community Development (ICCD 2020), available at: https://doi.org/10.2991/assehr.k.201017.125 (accessed 05 May 2021).
25. Dutta-Bergman, M. (2004), «Complementarity in Consumption of News Types Across Traditional and New Media», Journal of Broadcasting & Electronic Media, vol. 48:1, pp. 41–60.
26. Fletcher, R. & Park, S. (2017), «The Impact of Trust in the News Media on Online News Consumption and Participation», Digital Journalism, vol. 5:10, pp. 1281–1299.
27. Meraz, Sh. (2011), «The fight for ‘how to think’: Traditional media, social networks, and issue interpretation», Journalism, vol. 12:1, pp. 107–127.
28. Potiatynyk, B. «New and ‘Old’ media: the transfer of the ‘fourth power», available at: http://mediaeco.franko.lviv.ua/zurnal/N4/prognoz/prognoz-borys.htm (accessed 18 May 2021).
29. Naumova, M. «New media and Traditional media», available at: https://sociology.knu. ua/sites/default/files/library/elopen/actprob13_86.pdf (accessed 11 May 2021 ).
30. Honcharuk, S. (2019), «New media and Traditional media in the communicative Field», Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu kultury i mystetstv [Bulletin of Kyiv national University of Culture and Art],vol. 2, pp. 59–66.
31. Zhurbenko, K. (2016), «Novi media yak obiekt sotsiolohichnoho vyvchennia», Hrani [Fringe], vol. 7, pp. 90–95.
32. Mudrak, L. (2013), «Konverhentni media yak naukova katehoriia ta subiekt informatsiinoho prostoru», Visnyk Natsionalnoi akademii derzhavnoho upravlinnia [Bulletin of the National Academy of Public Administration], vol. 2, pp. 256–267.
33. Tonkikh, I. «The Internet mass-media typology», available at: http://eir.zntu.edu.ua/ bitstream/123456789/994/1/Tonkikh_The_Internet_mass_media_typology.pdf (accessed 10 May 2021)
34. Kvit, S. (2008), Mass Communication, Vyd. dim ‘Kyievo-Mohylianska akademiia’, Kyiv, 206 р.

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.