Медичні блоги в інформаційному суспільстві
PDF (Англійська)

Ключові слова

інформаційне суспільство
комунікаційні технології
маніпуляції в онлайн-медіа
медичні блоги
здоров'я
медична освіта
здоровий спосіб життя
ментальне здоров'я

Як цитувати

Гнатишин, С. (2025). Медичні блоги в інформаційному суспільстві. Образ, 3 (49), 51-62. https://doi.org/10.21272/Obraz.2025.3(49)-51-62

Анотація

Вступ. Вплив медичних блогів на формування здоров’я населення підтверджується їх здатністю охоплювати різні соціальні групи: відеоблоги на YouTube є популярними серед молодих людей, які віддають перевагу візуальному контенту, старшу аудиторію приваблюють текстові блоги на спеціалізованих платформах,тобто тих, хто шукає детальні роз’яснення. Ця гнучкість впливу дозволяє адаптовувати медичну інформацію до культурних, вікових і соціальних особливостей читачів, що підсилює їх роль у здоров’язбереженні населення.

Актуальність і мета. Розвиток інформаційних технологій у XXI столітті призвів до появи нових форм комунікації, зокрема блогів. Медичні блоги, як феномен інформаційного суспільства, стали важливим елементом цифрового простору, поєднуючи функції інформування, просвітництва та спілкування. Мета статті – з'ясувати відмінні характеристики медичних блогів у сучасному інформаційному суспільстві та дослідити їхній вплив на охорону здоров'я та пропаганду здорового способу життя.

Методологія. Для вивчення сучасних підходів щодо феномену медичних блогів застосовано аналітико-синтетичний метод. Для цього обрано опитування, в якому добровільно взяли участь 194 респонденти. Їхні відповіді проаналізовані та систематизовані за допомогою статистичних методів та контент-аналізу.

Результати. У 2024-2025 рр. ми запропонували охочим узяти участь в анкетуванні й дати відповіді на кілька запитань. Запропоноване опитування є цікавим доповненням до низки матеріалів щодо актуальності підготовки медичних блогів на різних платформах, характеристики важливого сегменту у підготовці спеціаліста медичної сфери й розвитку його професійних якостей.

Висновки. Аналіз медичних блогів щодо ролі у поширенні достовірної інформації та формуванні здоров’я населення засвідчив їх значущість в інформаційному суспільстві. По-перше, швидкий доступ до інформації та простота подання є надзвичайно важливими, оскільки дають інформацію про здоров’я, сприяють медичному просвітництву. По-друге, медичні блоги мають широку аудиторію, проте їх актуальність залежить від якості контенту, питань етики тощо.

PDF (Англійська)

Посилання

1. Alby, T. (2007). Web 2.0. Konzepte, Anwendungen, Technologien. 2., aktualisierte Auflage. München: Hanser Verlag, 142 s.

2. Ebersbach, A., Glaser, M., Heigl, R. (2004). Social Web. 2., völlig überarbeitete Auflage. Konstanz: UVK Verlagsgesellschaft mbH, 315 s.

3. O'Keeffe, G.S., Clarke-Pearson, K. The impact of social media on children, adolescents, and families. Pediatrics. 2011. 127 (4). P. 800–804. doi: 10.1542/peds.2011-0054.

4. Hadjipanayis, A., Efstathiou, E., Altorjai, P., Stiris, T., Valiulis, A., Koletzko, B., Fonseca, H. (2019). Social media and children: what is the paediatrician's role? Eur J Pediatr. 178 (10). P.1605–1612. doi: 10.1007/s00431-019-03458-w.

5. Sorochynska, V.Ye. (2013). The influence of mass media on the social formation of student youth. Scientific Bulletin of Uzhhorod National University. Series: Pedagogy. Social Work. 27. P. 195–199 URL: https://surli.cc/ekttqs (Accessed: 28 March 2025).

6. Kropac, I. (2004). Theorien, Methoden und Strategien für multimediale Archive und Editionen. In: Eikels, K., Weichselbaumer, R., Bennewitz, I. Mediaevistik und neue Medien. Jan Thorbecke Verlag, S. 295–313.

7. Orban-Lembryk, L. (2005). Mass culture and behavioral patterns. Social psychology. 2 (10). P. 38–44.

8. Kozyryatska, S. (2015). Medical journalism in the context of scientific. Psycholinguistics: [Collection of scientific works of the State Higher Educational Institution "Hryhoriy Skovoroda Pereyaslav-Khmelnytsky State Pedagogical University"]. 17. Р. 257–264. https://mail.google.com/mail/u/0/?tab=rm&ogbl#inbox?projector=1 (Accessed: 31 March 2025).

9. Kozyryatska, S.A. (2014). Medical journalism in the system of mass communication. Bulletin of the KhDAK. № 43. https://mail.google.com/mail/u/0/?tab=rm&ogbl#inbox?projector=1 (Accessed: 31 March 2025).

10. Nedopytansky, M.I. (2006). Thematic specialization of a journalist. Scientific notes of the Institute of Journalism. №25. P. 170–174. http://journlib.univ.kiev.ua/index.php?act=article&article=2178 (Accessed: 31 March 2025).

11. Mykhaylova, О. (2014). The blogosphere as a tool for socio-cultural transformations in modern Ukraine. Scientific Notes. 4-5 (72-73). P. 130–141. URL: https://ipiend.gov.ua/wp-content/uploads/2018/07/mychailova_blogosfera.pdf (Accessed: 01 April 2025).

12. Strasburger, V.C. , Jordan, A.B., Donnerstein, E. (2010). Health effects of media on children and adolescents. Pediatrics. 125 (4). P. 756–67. doi: 10.1542/peds.2009-2563.

13. Blogging as a phenomenon of the modern information society.URL: https://op.edu.ua/sites/default/files/publicFiles/studolympconf/fenomen_blogerstva.pdf (Accessed: 02 April 2025).

14. Kaflevska, S.H., Mandro, А.І. (2018). Blogging as one of the most modern types of Internet marketing. Scientific and production journal "Business Navigator". Mathematical methods, models and information technologies in economics. 2 (45). P.140–144. URL: file:///C:/Users/1/Downloads/bnav_2018_2-2_33.pdf (Accessed: 02 April 2025).

15. Bruns, A. (2008). Blogs, Wikipedia, Second Life, and Beyond. New York-Washington-Bern-Berlin-Oxford: Peter Lang, 418 s.

16. Fahrmeier, A. (2004). Bloggen und Open Peer Review in der Geschichtswissenschaft: Chance oder Sackgasse? In: Eikels, K., Weichselbaumer, R., Bennewitz, I. Mediaevistik und neue Medien. Jan Thorbecke Verlag, S. 23–36.

17. Honcharova, K. (2019). Doctors of social networks: Ukrainian medical bloggers worth following on Facebook. URL: URL: https://surl.li/xhgvxv (Accessed: 10 April 2025).

18. Perchyshyn, M.V. (2022). The multifaceted nature of blogging as a phenomenon of the information society. Qualification work. URL: https://surl.li/axjhny (Accessed: 10 April 2025).

19. Pohrebniak, І.V. (2020). Blogging as a form of modern lace artistic and journalistic genre. Scientific Notes of the V. I. Vernadsky TNU. Series: Philology. Social Communications, 31 (70), P. 229–233. DOI https://doi.org/10.32838/2663-6069/2020.3-3/36

20. Sorochynska, V.Ye. (2003). Mass media and their influence on the formation of a healthy lifestyle among young people. Proceedings of the scientific and practical conference "Psychological and pedagogical foundations of the formation of a healthy lifestyle and AIDS prevention among student youth" May 22-23, Odesa, 2003, p.47-51.

21. The role of the media and other sources in shaping a healthy lifestyle among young people / [Yaremenko, O., Balakirieva, O., Butenko, N., Vakulenko, O.et al.]. К.: Ukrainian Institute of Social Studies, 2000. 111 p.

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.